به گزارش پارس به نقل از فارس، بر اساس شواهد به دست آمده، اپل عزم خود را جزم کره است تا با سرعت بیشتر به سمت انرژی خورشیدی گام بردارد و در حال حاضر نه تنها قصد دارد دفتر مرکزی خود را به ۴.۴ میلیون فوت مربع پنل خورشیدی مجهز کند، بلکه قرار است مدل آتی گوشی هوشمند آیفون و دستگاه چندرسانه ای قابل حمل iPod Touch نیز به این فناوری مجهز شود.

به نقل از فوربز، در وبلاگ رسمی" مَت مارگولیس" (Matt Margolis) سرمایه گذار شرکت Seeking Alpha تکه های پازل موجود برای ساخت مدل جدید گوشی هوشمند اپل کنار هم گذاشته شده است و گفته می شود که این شرکت نه تنها قصد دارد در ساخت این گوشی از یاقوت استفاده کند، بلکه در تلاش است دفتر خود در آریزونا را با وسعت ۱.۳ میلیون فوت مربع به پنل خورشیدی مجهز کند.

در این وبلاگ اعلام شده است که ادغام چندین حق امتیاز جدید، تعیین موقعیت های شغلی ویژه و درخواست های اپل برای خرید تجهیزات الکترونیکی در کنار یکدیگر نشان می دهد که این شرکت قصد دارد نمایشگر مدل جدید گوشی هوشمند آیفون و دستگاه iPod Touch را به روکش یاقوت مجهز کند و در نهایت قطعات و سیستم هایی در این دو دستگاه به کار برد که می تواند انرژی خورشیدی را به میزان زیاد در خود نگه دارد.

علاوه بر استفاده از فناوری های خورشیدی در نسل جدید محصولات اپل، این شرکت الکترونیکی قصد دارد در دستگاه های قابل حمل از یاقوت کبود برای نمایشگرهای خود استفاده کند.

شرکت GT Advanced Technologies وظیفه تامین این یاقوت ها را برای اپل دارد و بر اساس اقدامات اخیر خود موفق شده است قیمت نمایشگر گوشی هوشمند آیفون مجهز به روکش یاقوت را از ۱۳ تا ۱۸ دلار به ۳.۵ دلار کاهش دهد.

شرکت اپل برای نمایشگرهای مدل کنونی آیفون از سیستم محافظ Gorilla Glass استفاده می کند که به ازای هر یک از آن ها ۳ دلار می پردازد.