به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی رغم حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه و انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، روند ریزشی بورس همچنان ادامه داشته و شاخص کل بورس تهران سقوط های معنا داری را تجربه می کند.

به طوری که در بازار امروز و به دلیل افت قیمت سهام شرکتها، شاخص کل بورس ۱۰۴۴ واحد افت کرد و به ارقام ۲ ماه گذشته خود برگشت و با افت ۱.۲ درصدی دوباره ۸۰ هزار واحدی شد.

بر این اساس علی رغم اینکه مسئولان بازار سرمایه همواره افت قیمت ها را طبیعی تلقی کرده و سرمایه گذاران را به نگاه بلند مدت تشویق می کنند اما ریزش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص بورس طی ۲ هفته و ضرر بیش از ۵۰ درصدی، سرمایه گذاران را بسیار نگران کرده و به فکر فروش سهام در اختیار خود و خروج از بورس انداخته است.

به این ترتیب در بازار امروز تمام شرکت های مطرح در صنایع مختلف منفی شده و شرکتهای مخابرات، فولاد مبارکه، تاپیکو، بانک ملت، صادرات، تجارت، پاسارگاد، فولاد خوزستان، گل گهر، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، توسعه ملی، پتروشیمی شازند، ایران خودرو، توسعه معادن و فلزات و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که در بازار امروز ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو وبانک پارسیان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال، دارو پخش، سایپا دیزل و پارس خودرو بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز بیش از ۵۱۶ میلیون سهم به ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۳۹۷ هزار میلیارد تومان نزول کرد.