به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به دوم بهمن ماه امسال، ۱۳۲ هزار و ۶۷۸ خریدار در ۳۱۲ هزار و ۹۲۹ دفعه به داد و ستد پرداختند و دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در هفته یاد شده، تمامی سهام خریداری شده به صورت خرد و بلوک جابه جا شد. همچنین از ابتدای امسال، ۱۶۴ میلیارد و ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۳۳ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال دادوستد شده است.

در این مدت، تعداد پنج میلیون و ۵۸ هزار و ۹۹۰ سرمایه گذار، در ۱۴ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۸۳۲ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند. روند شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با کاهش ۳.۸۳ درصدی به ۸۲ هزار و ۲۸ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان این هفته ۴۳ هزار و ۹۸۸ واحد رشد کرد تا بازدهی ۱۱۵.۶ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۹۵ هزار و ۱۲۶ واحد رسید که نسبت به هفته پیش ۴.۲۱ درصد کاهش داشت.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۶۸ هزار و ۹۶۵ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۳.۸۱ درصد رشد را نشان می داد. شاخص بازار اول در هفته گذشته با ۴.۳۶ درصد و شاخص بازار دوم با ۲.۶۹ درصد کاهش همراه شد.

در هفته منتهی به دوم بهمن ماه، تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۱ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۶۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال ۷ میلیون و ۷۵۶ هزار و سه برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.