به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در خصوص تامین نیاز میوه شب عید گفت: تولید مرکبات داخل خیلی خوب و امسال، سال آور است. ذخیره سازی هم مناسب است و بعید می دانم واردات انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا مجوزی برای واردات صادر کردید، گفت: صدور مجوز واردات به عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست و با توجه به قیمت ارز واردات میوه برای صادرکنندگان هم به صرفه نیست.

حجتی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص وضعیت نهایی اجرای قانون انتزاع گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هفته گذشته به وزارت جهاد برگشت و تغییر و تحولات واگذاری سیاست های واردات و صادرات محصولات کشاورزی نیز در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بودجه آب در بخش کشاورزی گفت: هنوز بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی می شود و نهایی نشده است، اما با توجه به اهمیت بخش آب امیدوارم نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به این بخش و کلا کشاورزی که تامین کننده کشاورزی داشته باشد.

حجتی در مورد استخدام ۱۰ هزار فارغ التحصیل کشاورزی که قرار است تا پایان سال انجام شود، نیز گفت: استخدام فارغ التحصیلان کشاورزی شروع شده و در حال انجام است.

وی در پاسخ به اینکه تفاهم نامه سه جانبه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان چه تاثیری می تواند در بخش کشاورزی داشته باشد، گفت: این تفاهم نامه نگرانی های جدی غذا در سطح جهانی و کشور و آسیب پذیری منابع پایه از نظر اقلیم، بحران آب را برطرف کند.

وی ادامه داد: نیاز روزافزون به غذا نیازمند این است که کشاورزی از حالت سنتی خارج شود و کشاورزی علمی و اقتصادی باشد، بنابراین علوم باید به مزرعه منتقل شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدوارم با وجود شرکت های دانش بنیان و تسهیلاتی و پشتیبانی که معاونت فناوری ریاست جمهوری می کند و پشتیبانی که بانک کشاورزی انجام می دهد، تولید در بخش های مختلف کشاورزی افزایش یابد.