به گزارش پارس به نقل از مهر، علی صالح آبادی گفت: یکی از مواردی که در این نشست مورد توافق قرار گرفت، این بود که دامنه نوسان آن دسته از محصولاتی که قیمت آنها در بورس کالا با بازار آزاد متفاوت است، به منظور ایجاد تعادل در بازار، اصلاح شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به طراحی سامانه ای در بورس کالا ویژه خریداران خرد اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز، گزارش این سامانه ارائه و مقرر شد خریداران خرد نیز بتوانند محصولات موردنظر خود را در بورس کالا ازطریق این سامانه، خریداری کنند، به این ترتیب، خریداران خرد نیازی به تهیه محصولات موردنظر خود از فروشندگان عمده نخواهند داشت.

سخنگوی سازمان بورس راه اندازی صندوق پروژه را از دیگر مباحث مطروحه در نشست امروز با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ذکر کرد و گفت در این نشست، چارچوب کلی صندوق پروژه و کارکرد آن در تأمین مالی پروژه های پتروشیمی ارائه و مقرر شد در آینده نزدیک، موضوع راه اندازی صندوق های پروژه در صنعت پتروشیمی، در جلسه مشترک رئیس سازمان بورس و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با وزیر نفت نهایی شود.

صالح آبادی نرخ خوراک پتروشیمی ها را دیگر موضوع مورد بحث در نشست امروز برشمرد و افزود: آنچه که مورد توافق همه اعضای حاضر در جلسه بود، این موضوع بود که باتوجه به تعریف پروژه های متعدد در صنعت پتروشیمی و لزوم جذابیت این صنعت برای سرمایه گذاران، نرخ خوراک پتروشیمی ها باید به گونه ای تعیین شود که علاوه بر منطقی شدن این نرخ، امیدها به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی نیز افزایش یابد، بنابراین قرار شد این موضوع ازطریق مراجع ذیصلاح پیگیری شود.

چهارمین نشست مشترک اتاق گفتگوی بازار سرمایه و صنعت پتروشیمی با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، مدیرعامل بورس کالا و بورس انرژی، نماینده وزارت صنعت و سایر مسئولان ارشد دو طرف، برگزار شد. در ابتدای این نشست، بورس کالا گزارشی درخصوص وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی در این بورس ارائه کرد