به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز، تقویت ارزش دلار موجب شد که قیمت نفت برنت امروز کاهش یابد و به ۱۰۶ دلار نزدیک شود. این در حالی است که آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد چین به کاهش نگرانی ها از کاهش رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان کمک کرده است.


پس از آنکه آمارهای منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که رشد اقتصادی چین در فاصله ماه های اکتبر تا دسامبر نسبت به سه ماهه قبل از آن، از ۷.۸ درصد به ۷.۷ درصد کاهش یافته است، عکس العمل اولیه بازار نفت به این گزارش عمدتا نامحسوس بود. قبلا پیش بینی شده بود که نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۳ به ۷.۶ برسد.


بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: « من فکر می کنم آمارهای منتشر شده نسبت به قیمت نفت جنبه حمایتی داشت. من انتظار دارم قیمت نفت تا حدی در طی ۲۴ ساعت آینده افزایش یابد. »


وی افزود: « انتشار این گزارش، تا حدی خیال ها را راحت کرد و نگرانی ها در مورد اقتصاد چین را کاهش داد. »
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مارس، پس از رشد ۷۳ سنتی در روز جمعه، امروز با ۱۸ سنت کاهش به ۱۰۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.


قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز پس از افزایش ۴۱ سنتی در جلسه گذشته، امروز با ۶۷ سنت کاهش به ۹۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.


له بران افزود: « افزایش ارزش دلار ظاهرا تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت داشته است. من فکر می کنم این حداقل بخشی از دلیل کاهش فعلی قیمت نفت است. »


شاخص دلار در برابر ۶ ارز معتبر جهان در روز دوشنبه با کاهشی جزئی به ۸۱.۱۹۴ رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین نرخ در ۱۰ ماه گذشته که در روز جمعه به ثبت رسانده بود، باقی ماند.