به گزارش پارس به نقل از ایسنا، غلامرضا توکلی اظهارکرد: تشکل های استانی و عالی کارگری که باید تمام کارگران در سطوح ملی و استانی را نمایندگی کنند، نیازمند داشتن وجاهت قانونی هستند و این امر منوط به آن است که از تمام بخشهای کارگری آرای کارگری داشته باشند و نمایندگان تمام بخش ها نیز در تشکیل، اداره، فعالیت، برنامه ریزی و ساختار هیات مدیره سهم و جایگاه یکسان و برابری به خود اختصاص بدهند.

وی ادامه داد: تشکل کارگری، تشکلی است که با رای و اراده کارگران ذینفع بدون دخالت دیگران تشکیل شود و جامعه کارگری انتظار دارد که مسئولان مربوطه از انطباق تشکل های کارگری موجود با اینگونه معیارها دست غیر کارگران را از ساختار تشکل های کارگری کوتاه کنند.

توکلی با بیان اینکه احیای سه جانبه گرایی واقعی زمانی معنا می پذیرد که تصمیمات آن با موافقت همه شرکای اجتماعی وجاهت قانونی پیدا کند، اظهار کرد: حضور در هیات های تشخیص و حل اختلاف و حضور در هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از جمله ضروریات جامعه کارگری است.

این فعال کارگری در پایان حذف مقررات سخت و دست و پاگیر در ایجاد تشکل های کارگری به منظور تقویت تشکلهای کارگری و ایجاد زمینه تشکیل نهادهای کارگری در تمام کارگاه ها و صنوف را خواستار شد.