به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در این گزارش برای ششمین دوره متوالی شرکت آسان موتور بالاترین میزان رضایت مشتریان از فرایند فروش را کسب کرد هاست.

در این تحقیق با ۴۰۹۰۳ نفر از خریداران خودروهای سواری از ۱۰ شرکت عرضه کننده خودرو که بیش از ۶۰ مدل خودروهای سواری را به مشتریان عرضه کرده بودند مصاحبه انجام شده است.

در شش ماهه اول ۹۲ نسبت به دوره گذشته رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری با افتی ۷.۳ درصد مواجه بوده است که بیشترین علت افت ناشی از پایین آمدن رضایت مشتریان از خصوصیت" تحویل خودرو طبق زمان مقرر در قرارداد خرید" است.

فروش خودرو (تحویل به مشتریان) نیز در شش ماهه اول ۹۲ در مقایسه با شش ماهه دوم ۹۱ بیش از ۱۹ درصد افت داشته است که بیشترین افت فروش از آن گروه بهمن با بیش از ۸۰ درصد افت و در نقطه مقابل شرکت کرمان موتور بیشترین رشد (۴۷ درصد) فروش خودرو در این بازه زمانی را داشته است.

تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از فروش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به صورت شش ماهه از همه عرضه کنندگان خودرو در ایران صورت پذیرفته و در آن با بهره گیری از ابزار تحقیق با ۱۸ خصوصیت، شاخص های چهارگانه" اطلاع رسانی و پاسخگویی" ، " توجه به خواسته مشتری" ، " هزینه و زمان صرف شده" و" تحویل خودرو" از دیدگاه مشتریان مورد سنجش قرار می گیرد.

در جدول ذیل به وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش و همچنین سهم بازار در شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ اشاره شده است.