به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدتقی حسینی افزایش ثبات منطقه ای و امنیت بین الملل را در سایه همکاری های متقابل کشورها قابل تحقق دانست و گفت: همکاری های متقابل بین کشورها به ثبات منطقه ای و صلح و امنیت بین الملل می افزاید.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در مراسم افتتاحیه اجرای اولین دوره آموزشی مربیان آموزش فنی و حرفه ای کشور تانزانیا اظهارداشت: برگزاری این نشست به این معنا است که گام بلندی در مسیر توسعه آفریقا برداشته شده و جمهوری اسلامی ایران در منطقه از کشورهای فعال در مسیر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای محسوب می شود.

وی افزود: گامی که برای گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی برداشته ایم گامی درست و مؤثر است و ما درصدیم که تلاش های خود را در مسیر توسعه آفریقا ادامه دهیم. این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: مبالغه نیست اگر بگوییم که سیستم آموزش های فنی و حرفه ای در کشور های عراق و افغانستان توسط جمهوری اسلامی ایران در حال بازسازی است.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه هر مقوله ای که در توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی جای می گیرد، از جمله بهزیستی، رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، گسترش خدمات اجتماعی، گسترش مهارت های حرفه ای و شغلی، امور تعاونی ها؛ همه و همه در رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه جای دارد و این ظرفیت مهمی در اختیار ما قرار می دهد تا در زمینه توسعه انسانی گام های اساسی برداریم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل گفت: یکی از بهترین راه های کاهش بیکاری افزایش مهارت های نیروی انسانی است. گامی که برداشته ایم گامی درست و مؤثر است و ما درصدیم که تلاش های خود را در مسیر توسعه آفریقا ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: سازمان بین المللی کار حمایت از همکاری کشورها در زمینه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی را به عنوان یکی از استراتژی های خود قرار داده و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران این سازمان می تواند نقش مهمی ایفا کند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه افزود: همکاری بین کشورها به ویژه همکاری های جنوب - جنوب از جمله همکاری هایی است که توسط ILO مورد حمایت قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران رسما به ILO اعلام کرده که در این زمینه می تواند همکاری کند.

حسینی اضافه کرد: همکاری های بین کشورها به ثبات منطقه ای و صلح و امنیت بین الملل می افزاید. وی بیان داشت: خوشبختانه ریاست گروه دولت ها و ریاست گروه عدم تعهد در سازمان بین المللی کار با جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس ما تصمیم داریم از این موقعیت در گسترش همکاری های جنوب - جنوب استفاده کنیم.