به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی داورانی گفت: یکی از نکات مهم قبل از آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت اطلاع رسانی دقیق درباره ارزش این سهام به مردم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع رسانی در خصوص آزاد سازی معاملات سهام عدالت باید از طریق رسانه های مختلف و صدا و سیما انجام گیرد و نباید فراموش کرد که افزایش آگاهی مردم در موضوع خرید و فروش سهام عدالت مانع از تصمیم گیری اشتباه در این زمینه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: شفافیت در موضوع کارایی سهام عدالت به ارتقای عملکرد در بخش اقتصاد منتهی می شود.

پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه فضای مجلس آماده آزاد سازی سهام عدالت بوده و مردم نیز از آزاد سازی آن استقبال می کنند. افزود: اگرموضوع آزادسازی معاملات سهام عدالت مصوب شود می توان تا خرداد سال آینده آن را نهایی کرد تا مردم بتوانند در بورس این سهام را خرید و فروش کنند.

وی با اشاره به شفاف شدن فعالیت های اقتصادی در صورت آزاد سازی معاملات سهام عدالت گفت: کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد، افزایش کارایی بنگاه ههای مشمول واگذاری، شفافیت در موضوع مالکیت و سودآوری سهام از مزایای دیگر آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت است.

پور ابراهیمی داورانی افزود: با وجود اینکه مردم برگه های سهام عدالت را دراختیار دارند اما وضعیت آن مشخص نیست و از بابت آن سودی دریافت نمی کنند بنابراین احراز مالکیت واقعی این سهام یکی از نکات مهمی است که باید به آن رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه آزاد سازی معاملات سهام عدالت جلسات کارشناسی مجلس برگزار شده و وزیر اقتصاد موافقت کرده است از طرفی با سازمان بورس نیز هماهنگی هایی انجام شده و در صورت تدوین نهایی قانون باید در صحن مجلس نیز رای بیآورد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: تشکیل صندوق سرمایه گذاری کمک زیادی به شفافیت موضوع آزاد سازی سهام عدالت می کند.