به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا طاری با اشاره به در آمدهای ۸ ماه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: ۹۹ درصد این درآمدها امسال محقق شده است و ۸۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در مورد اظهار نامه دوره سوم سال ۹۲ گفت: مودیان مکلف هستند تا ۱۵ دی ماه سال جاری اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ارائه دهند و به همه توصیه می کنیم که اظهارنامه های خود را به موقع ارائه دهند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه اگر مودیان اظهارنامه ارائه نکنند، بر اساس قانون مشمول جریمه می شوند، تصریح کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون برنامه پنجم در سال ۹۳ رقم ۷ درصد خواهد بود و رقمی بالغ بر ۵۰ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

معاون سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال چه گروهای جدیدی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد، گفت: به دنبال فراخوان گروههای جدید هستیم، اما مشکل کمبود نیروی انسانی است که در صوتی که حل شود، در سال آینده این گروه اعلام می شوند.

به گفته طاری بخش گروههای جدید باقیمانده اشخاص حقوقی، باقیمانده بندهای الف و ب ماده ۷ قانون مالیاتهای مستقیم و نیز گروههای با اهمیت بند ج این قانون فراخوان خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم تا آخر سال ۵ هزار نیرو جذب سازمان امور مالیاتی بشوند.

طاری بخش در پاسخ به این سوال که برخی طلافروشان در زمان فروش طلا به مشتری عنوان می کنند، با ارزش افزوده یا بدون آن، آیا این کار اختیاری است، بیان داشت: به موجب قانون همه مکلف به اجرای قانون هستند و با اطلاعاتی که در تهران و بسیاری از استانها، مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود و اگر نکته مهم ابراز کردن در آمدها و گرفتن مالیات بر ارزش افزوده است که اکنون بهتر شده و اکنون بر اساس مقررات دقیق قانون نیست و امیدواریم سال به سال بهتر شود و به نقطه ایده آل برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون چند درصد طلا فروشان اظهارنامه می دهند، تصریح کرد: ۱۸ هزار طلا فروش اظهارنامه پر کرده اند.

این مقام مسئول افزود: همه مودیان مکلف هستند، با فروش اجناس، صورت وضعیت ارائه کنند که ارزش افزوده آن نیز مشخص باشد و در صورتی که مودی مالیات را بگیرد و اظهار نکند، با مراجعه بازرسان علاوه بر اینکه از کل در آمد مالیات ارزش افزوده مطالبه خواهد شد و جریمه نیز می شود.

وی افزود: جریمه کسی که اظهارنامه ندهد، نزدیک به ۳ برابر مالیات است.

وی افزود: برخی کالا و خدمات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون معاف هستند که شامل محصولات کشاورزی، کالاهای مصرفی خانوار، فعالیتهای تحقیقاتی علمی، اموال غیر منقول از مالیات معاف هستند.