به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فرهاد نیلی با اشاره به برگزاری سومین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام های پرداخت در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ماه سال جاری اظهار کرد: این همایش اولین همایش رسمی و سیاستی است که بانک مرکزی پس از تغییر دولت برگزار می کند و به محتوای بانکداری و تاثیر فضای کسب و کار از فن آوری می پردازد.

وی با اشاره به حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این همایش اظهار کرد: عزم و اراده بانک مرکزی بر نوسازی نظام بانکی است زیرا صنعت بانکداری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است اما سیستم بانکی ما به دلایلی مانند تحریم از صنعت بانکداری در دنیا فاصله گرفته است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به این که فن آوری نه لزوما اما می تواند بهترین موتور پیشران نوسازی باشد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات می تواند دراین همایش عزم و اراده خود را در زمینه پشتیبانی از سیستم بانکی نشان دهد.

نیلی با اشاره به حضور مهمانان خارجی دراین همایش به برگزاری جشنواره دکتر نوربخش در حاشیه این همایش اشاره و اظهار کرد: ۱۸ محصول به دبیرخانه جشنواره ارائه شده تا برترین محصولات و نوآوری های نظام بانکی در این جشنواره تقدیر شود.

وی در ادامه به نقش گوشی های همراه هوشمند در ایجاد تحول در زمینه برقراری ارتباط اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بانک ها به نقش گوشی های هوشمند توجه نکرده و برنامه ای برای استفاده از این گوشی ها در زمینه بانکداری نداشته باشند عقب می مانند، بنابراین بانک ها باید تهدیدها و فرصت های استفاده از گوشی های همراه را در ارائه خدمات بانکی مورد توجه قرار دهند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر این که بانک ها باید در ارائه زیرساخت با هم همکاری کنند گفت: این که هر بانک برای ادامه خدمات به تنهایی اقدام به ایجاد زیرساخت کند مقرون به صرفه نخواهد بود.

نیلی به نقش شبکه های اجتماعی در ارائه خدمات بانکی اشاره و اظهار کرد: در این راستا فن آوری های بانکی باید بتواند برخی خدمات خود را روی این زیرساخت ارائه دهد. به همین منظور در این همایش به این موضوع پرداخته می شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های موجود در استفاده از اینترنت و همچنین فیلترینگ ملاحظاتی دراین زمینه وجود دارد که به دنبال فرصتی هستیم تا دراین زمینه مذاکراتی را انجام دهیم.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی به حضور مدیران عامل بانک های کشاورزی، ملت، مسکن، اقتصاد نوین، آینده و خاورمیانه در این همایش اشاره و اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا مدیران عامل سایر بانک ها نیز دراین همایش حضور پیدا کنند.

نیلی در پایان تغییر ذهنیت مدیران بانک ها نسبت به فن آوری اطلاعات از نگرش ابزاری به دیدگاهی استراتژیک، ورود بانکداری و نقش جدید فعالیت بر مبنای فن آوری و ایجاد تغییرات اساسی در تصمیمات بر مبنای فن آوری، افق ابزارهای هوشمند و ارتباطات همراه در بانکداری، بررسی روند ارائه خدمات بانکی مستقل از مسیر، ابزار و بانک را از عمده دستاوردهای مورد انتظار از سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برشمرد.