به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مشکلات زیادی مواجهند به همین دلیل اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیریهای لازم را برای رفع مشکلات این افراد انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان نهادهای حمایتی سال گذشته افزایش نیافته است، گفت: مبلغ پرداختی مستمری ماهیانه مددجویان بسیار اندک بوده و دو سال است که تغییر نکرده است بنابراین در بودجه سال آینده سعی ما این است که اعتباری ویژه برای افزایش مستمری مددجویان در نظر بگیریم تا این دستگاهها برای پرداخت دچار مشکل نشوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در بودجه سال ۹۲ اعتباری ویژه برای افزایش مستمریها در نظر گرفته نشده بود به همین دلیل کمیته امداد نتواست مستمری جامعه هدف خود را افزایش دهد و سازمان بهزیستی نیز از اعتبارات بخشهای دیگر به سختی اعتباری برای این افزایش در نظر گرفت.

به گفته وی، مراکز حمایتی و نگهداری سازمان بهزیستی باید بتوانند بدور از هر گونه مشکلات نسبت به ارائه خدمات به نیازمندان و معلولان اقدام کنند. نمی توانیم بدلیل کمبود بودجه به افراد آسیب دیده بگوییم که منتظر باشند. بنابراین تخصیص اعتبار جداگانه برای افزایش سطح خدمات و مستمری نهادهای حمایتی ضروری است.

سعیدی همچنین از برگزاری جلسه امروز یکشنبه (یکم دیماه) کمیسیون اجتماعی برای بررسی بودجه نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: فردا نمایندگان بودجه این نهادها را بررسی می کنند.