به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، یش بینی افزایش سودآوری شرکت های سرمایه پذیر موجب شد تا پیش بینی درآمد هر سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در آذر ماه ۹۲ با ۸ درصد افزایش به ۱۰۱۳ ریال رسید.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ۹۳ را با سرمایه ۲۹ هزار میلیارد ریال در تاریخ اردیبهشت ماه ۹۲ مبلغ ۷۳۶ ریال، در تیر ماه ۹۲ مبلغ ۸۳۳ ریال، در مرداد ماه ۹۲ مبلغ ۸۳۹ ریال، در شهریور ماه ۹۲ مبلغ ۹۳۸ ریال و آذر ماه ۹۲ مبلغ ۱۰۱۳ ریال اعلام کرده است و طی دوره ۶ ماهه نخست امسال با اختصاص ۴۲۶ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۲ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

گفتنی است این شرکت علت افزایش پیش بینی درآمد هر سهم را عمدتا ناشی از پیش بینی افزایش سودآوری شرکت های سرمایه پذیر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت در نظر دارد ۸۰ درصد سود هر سهم را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۳ پیشنهاد کند.

هچنین این شرکت پیش بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی ۹۳ را در اردیبهشت ماه ۹۲ مبلغ ۷۸۹ ریال، در تیر و مرداد ماه ۹۲ مبلغ ۸۶۹ ریال، در شهریور ماه ۹۲ مبلغ ۱۰۰۰ ریال و در آذر ماه ۹۲ مبلغ ۱۱۰۱ ریال اعلام کرده است.

لازم به ذکر است این شرکت مبلغ ۱۶ هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بابت سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام شناسایی کرده است که مبلغ یک هزار و ۹۹۳ میلیارد ۱۲۴ میلیون ریال آن (مبلغ ۶۹ ریال به ازای هر سهم) مربوط به شرکت های سرمایه پذیر خارج از بورس (عمدتا شرکت های پتروشیمی امیر کبیر، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی مروارید) می باشد.

گفتنی است در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۳، درآمد نقدی هر سهم پیش بینی شده برای شرکت های پذیرفته شده در بورس (سال مالی ۹۲ شرکت ها) با مبالغ اعلام شده توسط این شرکت ها متفاوت می باشد.

" تاپیکو" پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ۹۲ را با سرمایه ۲۹ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه ۹۲ مبلغ ۴۴۵ ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ ۵۶۲ ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده مبلغ ۵۶۵ ریال و صورت های مالی حسابرسی شده مبلغ ۵۶۱ ریال محقق شده است.

این شرکت پیش بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) را با سرمایه ۲۹ هزار میلیارد ریال مبلغ ۴۸۸ ریال و در آخرین پسیش بینی مبلغ ۴۶۰ ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده مبلغ ۶۰۴ ریال و صورت های مالی حسابرسی شده مبلغ ۶۰۰ ریال محقق شده است.