به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، در دیدار مهدی میرابوطالبی با یکی از مقامات بخش خصوصی فرانسه، معاون اتاق ایران ضمن بیان مناسب بودن فضای ایران برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با سایر کشورهای جهان، بر پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور از طریق تبادل هیات های تجاری، صرف نظر از روابط سیاسی تاکید کرد.

کورتینی، معاون اجرایی انجمن کارفرمایی فرانسه (MEDEF) نیز ضمن تاکید بر امر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور و ابراز خرسندی از ایجاد تغییرات مثبت در ایران که منتج به رفع فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: محدودیت های کنونی مانع برخی همکاری ها می شود، اما بدون تردید مشکلات موجود به زودی رفع شده و فرصت انجام کارهای بزرگ فراهم می شود.

قرار است سال آینده میلادی هیاتی از بخش های مختلف صنایع فرانسه از جمله صنایع خودرو، صنایع شیمیایی، فنی و مهندسی عازم ایران شود.

پیش از این هم در دیدار رییس شورای بین المللی صنایع سوئد با معاون امور بین الملل اتاق، بخش خصوصی این کشور نسبت به گسترش مبادلات تجاری با ایرانیان تاکید کرده بود.

بلفراگ، رییس شورای بین المللی صنایع سوئد با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولتی سوئد اعتقادی به تحریم ها ندارند، از علاقه مندی شرکت های سوئدی برای ایجاد روابط تجاری دوجانبه با ایران خبر داد و به عنوان مثال از شرکت ولوو نام برد که درصدد است روابط خود را با بخش خصوصی ایران دوباره گسترش دهد.