به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدعلی دادور از افزایش ظرفیت پالایش نفت ایران خبر داد و گفت: ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه لاوان به بیش از ۶۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. مدیرعامل پالایشگاه لاوان با تاکید بر اینکه هم اکنون خوراک مورد نیاز این واحد پالایشگاهی به میزان ۴۳ هزار بشکه نفت خام و ۲۰ تا ۲۱ هزار بشکه میعانات گازی تامین می شود، تصریح کرد: همزمان با افزایش ظرفیت پالایش نفت، با اجرای طرح های مختلف کیفیت تولید فرآورده های مختلف نفتی همچون بنزین و گازوئیل هم افزایش یافته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه لاوان به حدود ۲.۵ میلیون لیتر با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا افزایش یافته است، اظهار داشت: همچنین ظرفیت تولید گازوئیل هم به بیش از ۴ میلیون لیتر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه به زودی با نصب چند پمپ و تاسیسات جدید میزان گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه کاهش می یابد و امکان تولید گازوئیل کم گوگرد در این واحد پالایشگاهی فراهم می شود، اظهار داشت: از اینرو پیش بینی می شود به زودی کیفیت گازوئیل تولیدی به کمتر از ۵۰ پی. پی. ام کاهش یابد.

دادور با اعلام اینکه در کنار ارتقای کیفیت گازوئیل ظرفیت تولید گازمایع و نفتای سنگین پالایشگاه لاوان هم افزایش می یابد، تبیین کرد: با نصب واحدهای جدید میتیرینگ و انتقال گازهای منطقه لاوان به پالایشگاه ظرفیت تولید گازمایع از ۲۰ تن فعلی به بیش از ۲۰۰ تن در روز افزایش می یابد.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه با اجرای طرح های جدید بهینه سازی و توسعه در پالایشگاه لاوان این واحد پالایشگاهی در نخستین جشنواره ملی قهرمان صنعت نفت ایران به عنوان واحد نمونه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی پروژه های بهینه سازی، طرح های جدید افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان در دستور کار قرار گرفته است.

  پس از تحریم طلای سیاه ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ایران از سناروی های جدید مقابله با تحریم نفت رونمایی کرده است.

بر این اساس تا اواسط خرداد ماه سالجاری ظرفیت پالایش نفت ایران به یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود به طوری که سال گذشته با اجرای یک طرح ضربتی، ابتکاری و بدون سرمایه گذاری های کلان، متخصصان ایرانی از ظرفیت مازاد نفت مرغوب کشور به منظور افزایش ظرفیت پالایش نفت استفاده کرده اند.

از اینرو با اجرای این طرح ضربتی ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه لاوان در قلب خلیج فارس روزانه ۱۰ هزار بشکه افزایش یافته است که این ارتقای ظرفیت پالایش، افزایش ظرفیت تولید بنزین، گازوئیل و نفتای سبک مرغوب و با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را به همراه داشته است.