به گزارش پارس به نقل از تسنیم, علیرضا مستقل در خصوص وضیت کنونی بازار سرمایه و رشد شاخص گفت: حبابی بودن شاخص بورس بعید به نظر می رسد، هر چند برخی صنایع از جمله ساختمانی و خودرویی رشد قیمت خود را کرده اند و نیاز به استراحت و اصلاح قیمت دارند.


این کارشناس بازار سرمایه رکود بازارهای رقیب را از جمله دلایل رشد بازار سرمایه برشمرد و افزود: ورود سهامداران جدید و نقدینگی زیاد به بازار سرمایه موجب رونق بازار در این روزها شده است.
وی با اشاره به این که ورود سرمایه به بورس رشد بازار را کوتاه کرده افزود: ورود نقدینگی مردم باعث تسریع حرکت رو به بالای شاخص شده و رشد چند ماهه بازار را به چند هفته رسانده است که این رشد سریع، ریسک بالایی را نیز برای سرمایه داران به همراه دارد.


مستقل تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا این نقدینگی در بازار حفظ و به سمت تولید سوق پیدا کند، چرا که همانطور که ورود نقدینگی زیاد باعث رشد بازار سرمایه می شود خروج سرمایه نیز کاهش شدید شاخص و رکود بازار را در پی خواهد داشت.


مدیر سرمایه گذاری صندوق تدبیرگران فردا در خصوص روند شاخص نیز گفت: هر چند ملاک بازار سرمایه و رشد آن شاخص نیست، اما پیش بینی می شوند شاخص کل تا پایان سالجاری به مرز ۹۵ هزار واحد نیز برسد.
وی همچنین ارائه گزارش ۹ ماهه شرکتها را یکی دیگر از دلایل رونق و پویایی بازار در روزهای آینده عنوان کرد و افزود: انتظار می رود صنایع دارویی، بانکداری و سیمانی روزهای خوبی را برای سرمایه گذاران رقم بزنند.


علیرضا مستقل د رادامه به تازه واردان بازار سرمایه نیز توصیه کرد: به صورت مستقیم وارد معاملات نشوند و با کسب اطلاعات در زمینه بازار سرمایه و توجه به ریسک های موجود اقدام به خرید و فروش سهام کنند.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: صف خرید و فروش ملاک خوب و درستی برای معامله سهام نیست و تازه واردان بهتر است منابع مالی خود را در صندوقهای سرمایه گذاری که سود تضمین شده و ریسک کمتری دارند سرمایه گذاری کنند.