به گزارش پارس , فارس به نقل از رویترز، به دنبال بازگشت دوباره نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت به علت عدم دستیابی به توافق در لیبی، قیمت نفت در بازارهای جهانی، امروز، دوشنبه افزایش یافت.

قیمت نفت نیز همانند اکثر بازارهای دیگر تغییرات قیمتی چندانی ندارد، چرا که سرمایه گذاران در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد کاهش محرک های پولی این بانک هستند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت افزایش به ۱۰۹.۲۳ دلار رسید و نفت سبک آمریکا با ۲۱ سنت کاهش ۹۶.۳۹ دلار در هر بشکه را برای خود ثبت کرد.

قیمت نفت برنت هفته گذشته ۲.۵ درصد کاهش یافته بود.

کن هاسگاوا مدیر فروش کالاهای اساسی در ژاپن گفت: « مقامات لیبیایی نتوانستند به توافقی برای از سرگیری صادرات نفت دست یابند، با اینکه دولت این کشور اعلام کرده بود که فکر می کند این تعطیلی ها به پایان برسد. »

وی افزود: « این دلیل افزایش قیمت نفت به خصوص برای نفت برنت است. »

بسته شدن بنادر لیبی به همراه اعتصاب کارگران نفتی، کارگران شهری و قبایل در میادین نفتی، سبب شده است، تا صادرات نفت این کشور از یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای به ۱۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

چشم انداز قیمت نفت در بازارهای جهانی

هاسگاوا پیش بینی کرد: ممکن است قیمت نفت برنت در بالاترین قیمت به ۱۱۳ دلار و در پایین ترین قیمت به ۱۰۵ تا ۱۰۶ دلار در هر بشکه برسد. قیمت آمریکا نیز تا زمان تعیین زمان آغاز اجرای برنامه تعدیلی فدرال رزرو و کاهش خرید اوراق قرضه ۸۵ میلیارد دلاری این بانک در هر ماه، ۹۴ تا ۹۹ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مورد زمان اجرای برنامه تعدیلی این بانک به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت و مشخص خواهد شد که آیا این کاهش این هفته اجرا خواهد شد، یا اوایل سال آینده اجرا شود.

رشد فرصت های شغلی، خرده فروشی، خدمات و روی هم رفته نتایج مثبت اقتصاد آمریکا به همراه توافق هفته گذشته بر سر بودجه این کشور، برخی از اقتصاددانان را متقاعد کرده است که فدرال رزرو بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اجرای برنامه تعدیلی سیاست های محرکی خود را اعلام خواهد کرد.

اما برخی معتقدند که این بانک پیش از تصمیم گیری برای دریافت شواهد بیشتر از ترمیم وضعیت اقتصاد آمریکا صبر خواهد کرد.

کن هاسگاوا معتقد است که در نشست این هفته تغییر رخ نخواهد داد و فدرال رزرو نمی خواهد عجولانه تصمیم بگیرد.

هر بشکه سبد نفتی اوپک نیز ۱۰۶.۹۶ دلار در روز ۱۲ دسامبر فروخته شد.