به گزارش پارس به نقل از فارس، روز گذشته بازار سهام شاهد صف های فروش سنگین در بسیاری از نمادها صنایع مختلف بود در حالی که بسیاری از این شرکت ها با توجه به گفته تحلیل گران شرایط بنیادی خوبی دارند.

بنابراین گزارش، شاخص کل که روز گذشته افت ۸۰۰ واحدی را تجربه کرده بود امروز با افزایش ۶۷۷ واحدی به کانال ۸۶ هزار واحد بازگشت به همین ترتیب ارزش بازار نیز به ۴۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در معاملات امروز تمام شاخص های منتخب بازار از جمله شاخص صنعت، ۵۰ شرکت فعال تر، ۳۰ شرکت بزرگ، بازار اول و بازار دوم رشد قابل ملاحظه ای دارند.

مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه گذاری غدیر، بانک تجارت، بانک ملت، سیمان فارس خوزستان، توسعه صنایع بهشهر و به دنبال آن برخی نمادهای بانکی، سیمانی، پتروشیمی و خودرویی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص دارند.

بر همین اساس سرمایه گذاری خوارزمی، داده پردازی، نیرو محرکه، نیرو ترانس، پارس سوئیچ، سرمایه گذاری شاهد و جام دارو بیشترین افزایش قیمت را در دقایق ابتدایی معاملات امروز دارد اما در مقابل تولیدی کاشی تک سرام، کنترل خوردگی تکینگو، سرمایه گذاری رنا، پتروشیمی آبادان، آبسال، ایران ترانسفور و سایپا دیزل بیشترین کاهش قیمت را تجربه می کنند.

در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۳ واحدی به ۸۸۳ واحد رسیده و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ۷۴ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است. در این بازار پتروشیمی جم، پالایش نفت لاوان، ذوب آهن اصفهان، تأمین مواد اولیه فولاد صبانورد، پتروشیمی مارون، بانک دی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

  روز گذشته برخی کارشناسان بازار سهام از بازگشت بورس به روال عادی خبر داده و تأکید کرده بودند سهامداران با دیدهای میان مدت سه ماهه و شش ماهه اقدام به خرید سهام کرده و نباید در جو روانی بازار اقدام به فروش کنند؛ در این میان بسیاری از کارشناسان ارشد بازار نیز توصیه کرده بودند که سهامداران حتی در شرایط جو روانی مثبت با تحلیل های بنیادی اقدام به خرید کنند و توجهی به صف های خرید نداشته باشند.

همچنین یکی دیگر از کارشناسان ارشد بازار سرمایه درباره افت روز گذشته شاخص های بورس و فرابورس گفته بود رشد مداوم اخیر نیاز به یک اصلاح قیمتی داشت و در این میان بسیاری از سهامداران نیز اقدام به شناسایی سود کرده بودند.