به گزارش پارس به نقل از اقتصادپرس, مهرداد لاهوتی گفت: در اتاق بازرگانی نیز دولت در انتخاب افراد دخالت می کند و سعی بر آن دارد تا حاکمیت خود بر این اتاق را حفظ کند.


لاهوتی اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که دولت باید اجازه دهد تا بخش خصوصی خود اتاق را اداره کند و دولت صرفا به نقش هدایت، نظارت و حمایت خود در اقتصاد بپردازد.


وی با اشاره به اینکه دولت بایستی با قانون گذاری بخش خصوصی را در راستای تامین نیازهای کشور هدایت کند خاطر نشان کرد: هدف از ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری نیز همین بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: در اجرای اصل ۴۴ هدف این بود که بخش خصوصی با تفکر بخش خصوصی اقتصاد را اداره کند در صورتی که عملا با اجرای این اصل اقتصاد غالبا از دولت به شبه دولتی ها واگذار شده است.


وی گفت: به معنای واقعی فقط در حدود ۵ الی ۶ درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است.
لاهوتی به سهام عدالت نیز اشاره کرد و افزود: در سهام عدالت نیز وضع بسیار مبهم است. مردم سهام دار شرکت هایی هستند که نه اسم آنان را می دانند و نه نقشی در مدیریت این شرکت ها دارند.
وی در خصوص تغییر آقای نهاوندیان در اتاق بازرگانی گفت: به اعتقاد من این حرکت به معنای تسلط بیشتر دولت بر اتاق بازرگانی است.


وی تصریح کرد: به دلیل حمایت آقای نهاوندیان از آقای شافعی، در واقع آقای شافعی همان نهاوندیان است، لذا در عمل نهاوندیان هم در دولت است و هم در اتاق و این به معنای حاکمیت و تسلط بیشتر دولت بر اتاق بازرگانی است.