به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: بر اساس آمار هشت ماهه عملکرد سال جاری در مقایسه با سال گذشته وضعیت صادرات ما مطلوب نیست.

وی افزود: با وجود پیش بینی برای افزایش صادرات غیرنفتی شاهد روند منفی در این زمینه هستیم و متوسط میزان کاهش صادرات در ایران ۱۲ درصد و در استان کرمان ۳۵ درصد است. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کاهش ارزش صادرات در سال جاری مطلوب نیست و با کاهش ۳۵ درصدی تولید پسته در کرمان شاهد کاهش میزان صادرات از این خطه هستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: جای تعجب است که دولت در لایحه بودجه ای که ارائه کرد، هدفمندی یارانه ها را ندیده است و دولت در این باره توضیح داد که این مورد را جداگانه ارائه می دهد.

وی افزود: سرمایه در گردش صادرکنندگان ما را با مشکل مواجه کرده است و بانک ها توان پوشش وام های مورد نیاز بخش های اقتصادی را ندارد. پورابراهیمی ابراز داشت: ممنوعیت و محدودیت صادراتی باید برطرف شود و مطالبات جوایز صادراتی که در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بود به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. وی اذعان داشت: چند نرخی بودن ارز نتیجه ای به غیر از فساد و رانت ندارد و باید جلوی آن را گرفت.