به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، بهای هر بشکه نفت خام بازار نیویورک سه شنبه شب به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسیده و هر بشکه آن نود و هشت دلار و پنجاه و یک سنت داد و ستد شده بود.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ششم دسامبر ده میلیون و پانصد هزار بشکه کاهش یافته است. این میزان کاهش به مراتب بیش تر از پیش بینی های کارشناسان بود که روی کاهش دو میلیون و پانصد هزار بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا حساب کرده بودند.

تیموتی اوانز، از مسئولان بانک « سیتی» اعلام کرد افزایش ذخایر محصولات تقطیر شده در آمریکا که بیشتر از انتظارات کارشناسان و فعالان بازار بود، موجب کاهش بهای نفت خام در بازار نیویورک شد.


در واقع ذخایر محصولات تقطیر شده از جمله گازوئیل و سوخت گرمایشی در آمریکا چهار میلیون و پانصد بشکه افزایش یافت و به یکصد و هجده میلیون و یکصد هزار بشکه رسید این در حالی بود که کارشناسان و تحلیلگران افزایش یک میلیون و دویست هزار بشکه ای این محصولات را پیش بینی کرده بودند.


میزان ذخایر بنزین در آمریکا نیز با شش میلیون و هفتصد هزار بشکه افزایش به دویست و نوزده میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده است این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند این ذخایر تنها یک میلیون و هشتصد هزار بشکه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مت اسمیت، کارشناس امور انرژی در موسسه اشنایدر الکتریک، اعلام کرد این آمار و ارقام نشانه بدی برای میزان تقاضای انرژی در آمریکا که بزرگ ترین مصرف کننده طلای سیاه در جهان است، محسوب می شود. وی افزود مصرف بنزین در آمریکا کاهش یافته است چرا که شهروندان به علت اوضاع نامساعد جوی کمتر از خودروهای خود استفاده کرده اند و سوخت گرمایشی نیز که در حال حاضر بیشتر در مناطق شمال شرقی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، روز به روز در کشور کمتر استفاده می شود و گاز طبیعی جای آن را به تدریج می گیرد.