به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مجتبی فراهانی اظهار کرد: اولویت سازمان حمایت در بازرسی های خود جلوگیری از بروز تخلفات بوده که در کنار آن اولویت اصلی سازمان، رسیدگی به موقع به شکایات مردمی است.

او با اشاره به شکایات مردمی گفت: از دل شکایات مردمی طرح های پیشگیری مانند طرح رسیدگی به کیفیت و کمیت کالا طراحی شده و در حال اجرا است.

رییس بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در بحث کیفیت مواد غذایی باید همکاری مستمری با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت داشته باشیم و در کنار آن حضور سازمان استاندارد نیز لازم است. در بحث کمیت تنها لازم است سازمان استاندارد ورود کند تا از تخلفات کمیتی جلوگیری شود.

کم فروشی حبوبات در راس تخلفات

او در رابطه با بیشترین حجم تخلفات در آخرین بازرسی ها گفت: بیشترین حجم تخلف در رابطه با کمیت فروش حبوبات است.

فراهانی یادآور شد: با توجه به گفته های رییس جمهور که تا پایان سال افزایش قیمت اعمال نخواهد شد به مبارزه با کم فروشی خواهیم پرداخت.

او تاکید کرد: توصیه به واحدهای تولیدی برای عدم افزایش قیمت در دستور کار سازمان حمایت قرار دارد تا تفاوت قیمت و افزایش قیمت در بازار ایجاد نشود و اگر افزایش قیمتی از سوی تولیدکنندگان لحاظ شود طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

آ غاز نظارت ویژه بر عملکرد نانوایی ها

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در دستور کار سازمان حمایت قرار دارد کنترل وزن شانه خبازی ها است زیرا تعداد قابل توجهی واحد نانوایی میزان چانه و کیفیت خمیر تولیدی را رعایت نمی کنند.

فراهانی در رابطه با واحدهای صنفی ماست بندی خاطرنشان کرد: بازرسی های کیفیتی در این رابطه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و امور صنفی از جمله دریافت جواز و پروانه کسب زیر نظر اتاق اصناف است.

رییس بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: البته در رابطه با قیمت گذاری و گرانفروشی واحدهای ماست بندی و فروشندگان لبنیات سازمان حمایت وارد عمل می شود ولی نگرانی اصلی در رابطه با کیفیت محصولات لبنی است این موضوع زیر نظر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دارد.

وجود کارتهای گارانتی تقلبی در بازار

وی در رابطه با خدمات پس از فروش گفت: برخی از کارت های گارانتی به صورت تقلبی در بازار وجود دارد که در این رابطه به خریداران توصیه می شود از مکان های معتبر و با فاکتور رسمی محصول را خریداری کنند.

زمان تعمیر کالا کاهش می یابد

رییس بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: در برخی زمان ها شرکت های خدمات پس از فروش نتوانستند قطعه مورد نیاز را برای تعمیر کالا تامین کنند اما در پایان توانسته اند رضایت مشتری را جلب کنند.

وی در پایان پیش بینی کرد که بنا بر مذاکرات ایران با ۱+۵ احتمال می رود روند تامین قطعات برای خدمات پس از فروش در کشور فضای بهتری را تجربه کند و زمان تعمیر کالا در کشور کاهش یابد.