به گزارش پارس به نقل از تسنیم, ایرج ندیمی در خصوص گزارش صد روزه دولت گفت: این که آیا دولت مجبور بود گزارش صد روزه بدهد یا نه، به انتخاب و پیشنهاد دولت بود و هیچ الزامی قانونی در این رابطه وجود ندارد که دولتها ملزم به ارائه گزارش صد روزه عملکرد خود باشند.

ندیمی افزود: از نظر قانونی دولتها باید بودجه به بودجه و سال به سال گزارش بدهند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در خصوص عملکرد صد روزه دولت یازدهم تصریح کرد: در این مدت دولت چند کار به اندازه صد روز انجام داده است که یکی از آنها تشکیل کابینه و گرفتن رای اعتماد وزرای دولت یازدهم بود.


وی افزود: موضوع دوم، اصلاح بودجه بود و دولت تلاش کرد بودجه را منطقی کند که از ۲۱۰ هزار میلیارد به ۱۷۶ هزار میلیارد رسید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سومین اتفاق انجام یکسری اقدامات از جمله حذف پیمان سپاری بود. چهارمین موضوع نیز مربوط به حوزه اقتصاد و سیاست می شود که دولت سعی کرد بخشی از موضوع اثرات تحریم بر اقتصاد را مدیریت کند و آثار روانی آن را کاهش دهند.
ندیمی گفت: اما این که دولت بتواند در مدت صد روز، آن هم صد روزی که هنوز تشکیلاتش کامل نشده گزارش ارائه دهد، نه انتظار بود و نه ضرورت؛ بنابراین باید دولت در حوزه اقداماتی که در این مدت انجام داده نقد شود.

عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در حوزه خصوصی سازی
نماینده مجلس نهم در خصوص عملکرد صد روزه دولت در حوزه واگذاریها نیز تصریح کرد: در مورد خصوصی سازی وظایف دولت در غالب اصل ۴۴ قانون اساسی و بودجه سالیانه مشخص شده است که باید در این چارچوب عملکرد دولت در خصوص واگذاری سهام دولتی مشخص و بررسی شود.
وی افزود: با توجه به مدت زمان کم آغاز فعالیتهای دولت یازدهم، نمی توان به عملکرد دولت در واگذاری سهام دولتی نمره داد اما به طور کلی رویکرد دولت به خصوصی سازی در این مدت منفی نبوده است.

توقف واگذاریها فقط حرف است
ندیمی در خصوص اظهار نظرهای وزرات مختلف دولت یازدهم از جمله وزیر نفت و نیرو در خصوص لغو واگذاریها و خروج نام برخی شرکتهای دولتی از فهرست خصوصی سازی گفت: توقف واگذاری سهام شرکتهای دولتی تنها در حد حرف و اظهارنظر است؛ چرا که تصمیم گیرنده نهایی هیات واگذاری می باشد که متشکل از چند وزیر است، و مصوبات این هیات تعیین می کند سهام چه شرکتهایی واگذار شود یا نه.

خصوصی سازی در بودجه سال ۹۳
این نماینده مجلس نهم، درآمد خصوصی سازی در بودجه سال آینده را افزایشی پیش بینی کرد و گفت: ما در مجلس تلاش می کنیم این عدد افزایش پیدا کند، اما آنچه که می توان به عنوان خصوصی سازی واقعی از آن یاد کرد انتقال مالکیت بعلاوه مدیریت شرکتهای دولتی به بخش خصوصی است نه درصد سهام.
وی افزود: خصوصی سازی یعنی دادن مالکیت و مدیریت به بخش خصوصی که تعلقی به دولت ندارد تا با این اتفاق، انگیزه لازم برای افزایش کارایی بنگاهها در بخش خصوصی فراهم شود.

بورس حبابی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: وضعیت بورس در این روزها از جهت رونق و جذب سرمایه ها قابل تامل است، رشد شاخص حبابی است و احتمال ترکیدن این حباب وجود دارد؛ چرا که در حال حاضر دادوستدهای بازار سرمایه بیشتر خرید و فروش کاغذ است و باید سرمایه های مردم به سمت تولید سوق داده شود.
ندیمی تصریح کرد: سازوکار حاکم بر بازار سرمایه مورد نقد بنده است. ما پول مردم را می گیریم اما این سرمایه به تولید تزریق نمی شود که جای تامل دارد.