به گزارش پارس به نقل از اقتصاد پرس، افشار لاهیجی فروتنی، رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از بازار تلفن همراه در آینده چه خواهد بود؟ گفت: به نظر من ما به زودی با افت حدود ۱۵ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه روبه رو خواهیم شد.

وی افزود: به دلیل این که بیشتر گوشی های تلفن همراه در کشور وارداتی است و با رشد سرسام آور نرخ ارز، قیمت موبایل هم به یکباره با افزایش قیمت چند برابری روبه رو شد، ما پیش بینی می کنیم که با کاهش نرخ ارز، قیمت گوشی های تلفن همراه هم کاهش خواهد یافت.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی با اشاره به رکود در این بازار، تصریح کرد: همواره وقتی بازارها بلاتکلیف هستند و صحبت از کاهش قیمت ها است، خریداران منتظر می مانند تا بازار به یک ثباتی برسد.

لاهیجی فروتنی با اشاره به نایاب شدن برخی مدل های گوشی تلفن همراه، خاطرنشان کرد: عرضه گوشی های تلفن همراه مدل بالا که قیمت بالاتری هم دارند، پرریسک است، به همین دلیل فروشندگان تلاش می کنند در این زمینه با احتیاط بیشتری حرکت کنند و تا زمانی که نرخ ارز ثبات پیدا نکند، ما چنین وضعیتی را در بازار می بینیم.