به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ در معاملات امروز بازار سرمایه ۸۵۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۳۸ میلیارد تومان در ۱۱۷ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و شاخص بورس با رشد ۴۴۸ واحدی به عدد ۸۴ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.


بر اساس این گزارش، بیشترین تاثیر در روند مثبت شاخص بورس در معاملات امروز بازار را نماد معاملاتی شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه گذاری غدیر و بانک صادرات داشتند و نماد معاملاتی شرکتهای مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر منفی بر نماگر بازار را به نام خود کردند.


همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع شیمیایی فارس جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و حق تقدم شرکت بانک انصار با توجه به پایان دوره پذیره نویسی متوقف شدند.


نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه هم در روزجاری پس از پرداخت سود علی الحساب ماهانه اوراق و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق آماده انجام معامله شد.


افزون بر این در معاملات امروز بازار سرمایه نماد معاملاتی شرکت ایران ترانسفو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف و نماد معاملاتی شرکت های معدنی دماوند و داروسازی زهراوی مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند.