به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبر عدم عرضه آپدیت اندروید ۴.۴ برای گلکسی نکسوس بسیاری از کاربران را علیه کمپانی گوگل خشمگین ساخت. در حالی که آیفون ۴ سه سال پیش نیزiOS ۷ جدید اپل را دریافت کرده بود. تا اینجا فقط ظاهر ماجرا روشن است و با کمی بررسی روشن است که ios۷ تله ای هوشمندانه برای مدلهای قبلی آیفون محسوب می شود.

کاربران آیفون ۴ با آی پد ۲ با دریافت ios۷ متوجه شده اند که دیوایسشان نسبت به iOS ۶ کندتر عمل می کند و دیگر از روان بودن و سرعت بالا داشتن مثال زدنی اپل خبری نیست.

داستان به همین جا هم ختم نمی شود؛ حتی این به روزرسانی موجب افت عمر شارژ باتری دستگاه خواهد شد و از آن جا که هر باتری تعداد دفعات شارژ محدودی دارد، استهلاک این چند سال استفاده هم اوضاع را نسبت به آیفون های جدید بدتر خواهد کرد.

از طرفی امکان تعویض باتری به وسیله خود کاربر چندان آسان نبوده و با توجه به بالا بودن هزینه لوازم جانبی این شرکت در ایران مسلما کاربران مجبور به پرداخت هزینه های گزافی خواهند شد که از جنبه اقتصادی به صرفشان نیست.

گوگل هنگام آپدیت اندروید تمامی قابلیت های جدید آخرین نسخه را برای همه دستگاه ها به طور یکسان فراهم می سازد در صورتی که ماجرا در آپدیت های iOS متفاوت است. به طور مثال یکی از قابلیت های جدید اپلیکیشن دوربین آیفون ۵ اس، افکت های جالب هنگام عکاسی است؛ اما اگر یک آیفون ۴ یا حتی ۴S داشته باشید، این افکت ها را دریافت نخواهید کرد.

به فرض حتی اگر امکانات جدید iOS ۷ مانند Control Center و مالتی تسکینگ جدید توجه شما را جلب کرد و گوشی تان را به iOS ۷ آپدیت کردید، اگر از ظاهر برنامه ها و کندی سرعت دستگاهتان رنج ببرید، باید بسوزید و بسازید و هیچ راه برگشتی ندارید.

این دیگر باشماست که کدام سیستم عامل و کدام شرکت را انتخاب می کنید و شاید اپل با تمام این تفاسیر باز هم در صدر لیست خریداران قرار بگیرد و جایگاهش را حفظ کند.