به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در هفته گذشته (دوم تا هشتم آذر) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۶۶ میلیون و ۴۱۴ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۶۴ میلیون و ۲۵۷ هزار لیتر) رشدی ۳.۳۶ درصدی داشت.


در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز هفتم آذر با ثبت رقم ۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز هشتم آذر به میزان ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.


هفته گذشته در مجموع ۴۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می شود.


*رشد ۱۱ درصدی مصرف بنزین سوپر در هفته گذشته
دوم آذر (شنبه) از مجموع ۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (هشتم آذر) به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.


متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۳ میلیون و ۵۷۱ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل از آن (۳ میلیون و ۲۱۴ هزار لیتر) ۱۱.۱۱ درصد رشد داشت.


در هفته گذشته در مجموع ۲۵ میلیون لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.


*کاهش ۱۲ درصدی مصرف گازوئیل در کشور


دو هفته پیش (بیست و پنجم آبان تا اول آذر) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۱۰۸ میلیون و ۴۸۶ هزار لیتر بود. اما در هفته گذشته (دوم تا هشتم آذر) با کاهش ۱۲.۳۳ درصدی در مصرف گازوئیل روبه رو بودیم، به طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۹۵ میلیون و ۱۱۴ هزار لیتر رسید

.
در این مدت بیشترین مصرف روزانه گازوئیل در روز هفتم آذر به میزان ۱۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز هشتم آذر با ثبت رقم ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.
در هفته گذشته در مجموع ۶۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور به مصرف رسید.


*رشد ۷.۵ درصدی مصرف نفت کوره در کشور
در دهمین هفته پاییز مصرف نفت کوره به طور متوسط روزانه ۵۶ میلیون و ۴۸۶ هزار لیتر بود. در این مدت در مجموع ۳۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت کوره در سراسر کشور به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۳۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن، از رشد ۷.۴۷ درصدی مصرف نفت کوره در کشور حکایت دارد.


در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت کوره کشور در روز پنجم آذر با ثبت رقم ۸۷ میلیون لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز ششم آذر با ثبت رقم ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در هر روز بود.


*رشد ۲۶ درصدی مصرف نفت سفید در کشور


در هفته گذشته در مجموع ۱۶۸ میلیون و ۸۰۰ لیتر نفت سفید در سراسر ایران به مصرف رسید که این رقم از متوسط مصرف ۲۴ میلیون و ۱۱۴ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هر روز خبر می دهد.


با توجه به اینکه مصرف نفت سفید کشور در دو هفته پیش، به طور متوسط روزانه ۱۹ میلیون و ۱۴۳ هزار لیتر بوده، مقایسه آمار مصرفی هفته گذشته و هفته ماقبل آن نشان می دهد مصرف این فرآورده نفتی در کشور با رشد ۲۵.۹۷ درصدی همراه بوده است.


در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت سفید کشور در روز سوم آذر با ثبت رقم ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز دوم آذر با ثبت رقم ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود.