به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نماینده شرکت فرانسوی رنو در حالی در همایش بین المللی صنعت خودرو که روز شنبه برگزار شد، سخنرانی و از نزدیکی این شرکت به ایران خبر داد که نماینده شرکت پژو حتی از سخنرانی در این همایش نیز خودداری کرد.

به گفته مسوولان برگزار کننده این همایش، نمایندگان شرکت پژو تمایلی به سخنرانی در این همایش نداشته و معتقد بودند که هرگونه سخنرانی و اظهار نظرشان در رابطه با صنعت خودروی ایران نیازمند مذاکرات بیشتر است.

این وضعیت در حالی است که مسوولان ایرانی از جمله رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روزهای اخیر انتقادات تندی را نسبت به عملکرد شرکت پژو بیان کرده اند.

در این شرایط شنیده می شود که خودروسازان ایرانی شروطی را برای آغاز مجدد همکاری با شرکت پژو داشته اند که البته پژویی ها هنوز به آن جواب نداده اند.

ساسان قربانی - دبیر همایش بین المللی صنعت خودروی ایران - درباره دلیل عدم سخنرانی نماینده پژو در این همایش می گوید: پژویی ها معتقد بودند که چون برای شروع مجدد کارشان در ایران باید مذاکرات بیشتری انجام دهند بهتر است که در این همایش سخنرانی نکنند.

وی با بیان این که البته تکلیف شرکت رنو روشن بوده و با قدرت به کار خود در ایران ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: طرف ایرانی نیز بر این باور است که در صورت انعقاد مجدد قرارداد همکاری با پژو، این شرکت باید تضمین دهد که دیگر در صورت اعمال تحریم بازار ایران را ترک نخواهد کرد.

قربانی تصریح کرد: عملکرد گذشته شرکت پژو تجربه ای برای ایرانی ها بوده و مطمئنا این تجربه را در قراردادهای احتمالی در آینده مدنظر قرار خواهند داد به گونه ای که اگر پژو مجددا تحت فشار یک کشور خارجی بخواهد ایران را ترک کند باید ضرر و زیان به ایران پرداخت کند.