به گزارش پارس به نقل از مهر، شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش ۲۷ درصدی بارش های تهران و البرز در ۱۱ ایستگاه باران سنجی خبر داد. بر این اساس، از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون افزون بر ۵۶ میلیمتر بارش در سطح استان های تهران و البرز به ثبت رسیده که این میزان همچنان ۲۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون بارش های استان های تهران و البرز ۱۰ درصد در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۶ ساله کاهش داشته و به بیش از ۵۶.۳ میلیمتر رسید. این گزارش حاکی است که بارش های ثبت شده در ۹ روز نخست آذرماه امسال نیز بیش از ۱۴ میلیمتر بوده است.

بدین ترتیب میزان بارش های گزارش شده در ماه جاری ۸ درصد بیشتر از متوسط بارش های ثبت شده در آذرماه دوره ۴۶ ساله است. بر اساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، ایستگاه رودک جاجرود ۱۱۷ میلیمتر، آرموت طالقان با ۱۰۴ میلیمتر و سد لار با ۹۰.۴ میلیمتر؛ عنوان پربارش ترین ایستگاه های باران سنجی استان تهران و البرز را به خود اختصاص داده اند.

همچنین میزان بارش های گزارش شده در سایر ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران به ترتیب در نساء کرج ۸۹، سیراء کرج ۷۶، سد امیرکبیر ۵۲، بیلقان کرج ۴۶.۵، تهران ۳۸، سد لتیان ۷۰، فیروزکوه ۵۴ و ایستگاه امور آب ورامین با حدود ۱۹ میلیمتر است.