به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسینی نیا در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی که خوشبختانه رو به بهبود خواهد بود باید ادارات تابعه وزارتخانه با هم افزایی برای انجام بهتر فعالیت و مسوولیتهایشان تلاش کنند.

وی افزود: فقرزدایی، ایجاد اشتغال برای همه و ایجاد رفاه بر عهده تمامی ادارات این وزارتخانه و نیازمند همکاری و عزم همگانی است.

حسینی نیا بیان کرد: باید از منابع اندک و با روی هم گذاشتن منابع، حداکثر استفاده را ببریم تا به این اهداف و دیگر اهداف وزارتخانه در کوتاه مدت نایل شویم.

وی استراتژی اصلی این وزارتخانه را خارج کردن مددجویان از زیر پوشش نهادهای مربوطه اعلام کرد و افزود: وجود تعداد زیادی از مددجویان تحت پوشش در کشور و کردستان هنر نیست، بلکه باید از طریق رساندن آنها به خودکفایی کرامت انسانی را برایشان برگردانیم.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر ایجاد اشتغال برای این قشر بیان کرد: منسجم کردن آنها و ایجاد توانمندی گروهی و ارائه تسهیلات و وام از جمله فعالیتهایی است که باید به وسیله ادارات تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای آنها انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با رویکردی جدید سرکار آمده است، افزود: دولت جدید در جامعه امید ایجاد کرده و فضا را به سمت مثبت شدن به پیش می برد بطوریکه نشانه های آن را در اقتصاد و سیاست خارجی می بینیم.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری تمام توان ادرات تابعه وزارتخانه برای اشتغال اعلام کرد: تعهد اشتغال این وزارتخانه در شش ماهه دوم سال جاری ۱۷۲ هزار نفر است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعهد اشتغال این وزارتخانه سهمیه بندی و سهم هر کدام از استانها و ادارات تابعه استانی نیز مشخص و اعلام شده است.

حسینی نیا در ادامه ضمن تأکید بر تعامل و همکاری ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نمایندگان مجلس گفت: تقاضا داریم مدیران این ادارات مشکلات و مسائلی که گره آن در داخل استان به راحتی باز می شود را به گره ناگشودنی در سطح ملی تبدیل نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان چیزی بیش از اجرای قانون و خارج از چارچوب قانون از مدیران نمی خواهند لذا باید با آنها تعامل و همکاری داشت.