به گزارش پارس ، ایرج رهبر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توافقات اخیر ایران و گروه ۵+۱ و اظهارات رییس جمهور از آخرین وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: نباید منتظر تاثیرات سریع السیر در اقتصاد مسکن باشیم اما همان گونه که قرار است تحریم ها به تدریج از کشور دور می شوند و اقتصاد به تدریج بهبود می یابد.

وی با اشاره به آرامش ایجاد شده در بازار مسکن طی مدت اخیر گفت: گرچه قیمت ها رو به کاهش است اما اگر کاهش چندانی هم نداشته باشیم ایجاد ثبات در بازار اقتصادی و به ویژه مسکن، خود عامل موفقیت است.

رهبر افزود: توافقات ژنو بیانگر این آرامش در بازار اقتصادی است؛ به گونه ای که شاهد روند ثبات و کاهش قیمت در اقتصاد هستیم و بازار رو به بهبود است.

به گفته رییس کانون سراسر انبوه سازان همان طور که طی یکسال اخیر جو روانی افزایش قیمت بر بازار مسکن حاکم شد، پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز جو کاهشی قیمت ها و رکود وارد این بازار شد و حال نوبت واقعی شدن کاهش و ثبات قیمت هاست.

وی تصریح کرد: به دلیل سهم زیاد مسکن از اقتصاد کشور، هرچه اقتصاد با بهبود وضعیت همراه باشد اوضاع مسکن هم بهتر می شود چراکه مسکن از جمله پر هزینه ترین اقلام مصرفی خانوار است.

رهبر اظهار امیدواری کرد تا پایان سال قیمت مسکن در کنار دیگر اقلام به سمت ثبات و کاهش حرکت کند اما اگر کاهش چندان چشم گیری در قیمت ها نداشته باشیم، همین ثبات ایجاد شده و ادامه این ثبات قیمت ها نشانگر موفقیت در بازار اقتصادی است.

رییس کانون سراسری انبوه سازان افزود: جلوگیری از رشد تورم و تثبیت قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی نوید بخش آرامش و ثبات ایجاد شده در اقتصاد کشور است.

وی گفت: صحبت های شب گذشته رییس جمهور درباره مسکن مهر و کمبود های موجود در این بخش بیانگر این است که باید تامین منابع مالی این بخش مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رییس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به صحبت های رییس جمهور و راهکارهای برطرف شدن مشکلات مسکن مهر افزود: به گفته مقامات دولت تدبیر و امید تعهدات مسکن مهر از دولت قبلی در این دولت اجرا می شود و طرح های جدید وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن نیز اعلام می شود.

وی با اشاره به این که قرار است طرح های تامین مسکن برای اقشار مختلف از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شود، گفت: دولت به نیاز ۱۶ درصد از مردم به مسکن اشاره کرده و گفته است برای تامین مسکن سه قشر مختلف کشور اعم از اقشار ضعیف، متوسط و پر درآمدتر برنامه هایی دارد.

رهبر معتقد است: با توجه به مذاکرات اخیر، وضعیت اقتصاد و مسکن کشور رو به بهبود است و با خروج تدریجی تحریم ها از کشور، بهبود وضعیت اقتصادی وارد کشور می شود.