به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت، اگرچه آمارهای امیدوار کننده از بخش مسکن آمریکا نگرانی ها از تعدیل قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی آمریکا و کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران را بار دیگر افزایش داده است، طلا امروز با افزایش قیمت مواجه شد.


صدور مجوز ساخت مسکن در آمریکا در ماه اکتبر به نزدیکی بالاترین میزان در پنج سال و نیم اخیر رسید و قیمت خانه های تک واحدی در ماه دسامبر افزایش قابل توجهی داشت. این آمارهای جدید حکایت از قوت گرفتن اقتصاد آمریکا دارد که می تواند فدرال رزرو را به تعدیل سیاست محرک اقتصادی اش در آینده نزدیک متقاعد سازد.
اقتصاددانان شرکت کننده در یک نظرسنجی پیش بینی کردند که بانک مرکزی آمریکا تعدیل سیاست پولی خود را پیش از ماه مارس آغاز نخواهد کرد.


آلکسیس گاراتی، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: « با توجه به اینکه بازارها خود را با پیش بینی ها در مورد زمان تعدیل سیاست پولی وفق می دهند، ما در کوتاه مدت و میان مدت همچنان تا حدی شاهد پتانسیل افزایشی هستیم. »


اما تحلیلگران فنی هشدار دادند تا زمانی که قیمت طلا زیر ۱۳۰۰ دلار باشد، ریسک کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه ۹ دلار افزایش یافت و به ۱۲۵۰ دلار رسید.
تحلیلگران بازار طلا از گروه مالی وینگ فانگ در یادداشتی نوشتند، اگر قیمت طلا نتواند در چند روز آینده به بالای سطح مقاومتی ۱۲۶۰ دلاری برسد، قیمت ها ممکن است مجددا کاهش یابد.


قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون، به دلیل اینکه سرمایه گذاران سرمایه های خود را از بازار طلا بیرون کشیده اند تا در بازار سهام سرمایه گذاری کنند، بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.