به گزارش پارس به نقل از مهر، نشست سازمان بین المللی کار در مورد کار مناسب و معقول در صنایع شیمیایی از روز گذشته به مدت ۳ روز در ژنو با حضور نمایندگان دولت ها، کارفرمایان و کارگران بیش از ۳۰ کشور درباره برخی از چالش های پیش روی صنعت شیمیایی برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست، درباره راه هایی برای پیشبرد اشتغال و آموزش، ایمنی و بهداشت حرفه ای و مسئولیت اجتماعی شرکت ها بحث و بررسی صورت گیرد. بحران اقتصادی جهانی باعث از دست رفتن مشاغل بسیار زیادی در صنایع شیمیایی شده است.

با این حال، در شرایط رکود اقتصادی فرصت های جدیدی برای معرفی طرح هایی وجود دارد که به مشاغل بیشتر می انجامد و انتظار می رود نتایج بهتری به دست آید. به صورت کلی سازمان جهانی کار امیدوار است در قالب این نشست، بتوان ایده ها و چالش های مطرح در این صنعت را بررسی کرد.

بررسی ها نشان می دهد صنایع شیمیایی در کشورها توانسته اند طی سال ۲۰۱۱ فروشی جهانی به میزان ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار را به ثبت برسانند. همچنین ۲۰ میلیون اشتغال در این صنعت در سراسر جهان وجود دارد.

در آسیا و به ویژه کشور چین نزدیک به ۱۳۰ هزارشغل بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از طریق صنعت شیمیایی ایجاد شده است. هم اکنون ۹۶ درصد از شرکت های شیمیایی در اتحادیه اروپا قرار دارد و از این طریق ۳۷ درصد مشاغل موجود ارائه می شود.

طبق آمارها در سال ۲۰۰۸ تعداد ۶۵۱ هزار و ۲۷۹ نفر در سراسر جهان به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک شیمیایی جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی کار با کمک روسیه به دنبال توسعه مهارت های نوآورانه در کشورهایی مانند ارمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان است.

به دلیل کمبود کارگران ماهر در بخش های نفت، گاز و مواد شیمیایی صنایع، میلیون ها نفر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تحت آموزش قرار گرفته اند. در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از شرکت های کوچک و متوسط به ارائه محصولات سبز و یا خدماتی در این بخش می پردازند. با این حال، سرمایه گذاری بزرگی در کشورهای آمریکای جنوبی برای گسترش فناوری های سبز صورت می گیرد.