به گزارش پارس به نقل از فارس، خداکرم جلالی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس طرحی در مجلس ۷۰۰ هکتار از زمین های حاشیه جاده تهران - شمال را برای فروش در نظر گرفته اند که این سازمان بخشی از اسناد را باطل اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: طرح فروش زمین های حاشیه جاده ها برای پرداخت بخشی از بدهی های دولت، در مجلس تهیه شده، اما فوریت آن به تصویب نرسیده است، از نمایندگان می خواهیم که این طرح را تصویب نکنند.

*تصویب طرح نحوه بهره برداری از جنگل در کمیسیون زیربنایی دولت

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه افزود: در کمیسیون زیربنایی دولت نیز تصویب شده است، برای بهره برداری مناسب از جنگل های شمال، بهره برداری منحصرا از درختان آسیب دیده، خشکیده، دیر زیست و افتاده انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح در کنار بهره برداری بهینه باید زراعت چوب انجام شود و بقیه نیاز کشور وارد شود.

*افزایش دو برابری استفاده سوخت هیزمی بعد از هدفمندی یارانه ها

جلالی همچنین در این نشست گفت: بر اساس مطالعات بعد از هدفمندی یارانه ها میزان مصرف سوخت هیزمی از ۵ میلیون متر مکعب به ۸ میلیون متر مکعب در سال رسیده و از نظر وزنی نیز از ۳۰۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ادامه استفاده از جنگل برای سوخت، سوخت فسیلی را به جنگل نشینان تحویل می دهیم.

*ریشه برخی سرطان در قطع جنگل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ریشه بسیاری از بیماری های ناشناخته، سرطان ها، گرم شدن زمین، تغییرات اکولوژیک، طوفان، سیل را در کاهش پوشش گیاهی و قطع جنگل ها عنوان کرد.

وی افزود: افزایش بهره برداری و کاهش سطح جنگل امروزه به چالش بزرگی تبدیل شده است.

جلالی همچنین با بیان اینکه برای جایگزینی میزان اکسیژن به هدر رفته توسط یک خودرو با مصرف روزانه ۳۰ لیتر بنزین، باید سالانه ۴ هکتار باغ یا درخت انبوه کشت شود، گفت: امروزه در جهان برای کنترل آلایندگی ناگزیر از افزایش پوشش گیاهی هستیم.