به گزارش پارس , محمد شاهینی در گفت وگو با فارس، با اشاره به رشد قیمتی برخی صنایع در بازار سهام اظهار داشت: بحث افزایش سرمایه برخی نمادهای بانکی و لغو تحریم ها از دلایل اصلی اقبال بازار به سمت بانکی ها بوده است.

وی با بیان اینکه امروز خصوصی سازی سهام بانک ملت و تجارت را عرضه کرد، گفت: در معاملات امروز سرمایه گذاری غدیر سهام گروه بهمن را نیز عرضه کرد و مورد اقبال بازار قرار گرفت.

شاهینی با تأکید بر اینکه با توجه به ثبات و روند نرخ دلار گروه های خودرویی، سیمانی با صف خرید مواجه شده اند گفت: این شرکت ها در آینده با توجه به شرایط به وجود آمده روند رو به رشدی را طی خواهد کرد و این امر نیز منطقی است.

وی درباره چشم اندازه آینده سهم های بانکی خاطر نشان کرد: سهام این نمادها با توجه به شرایط به وجود آمده در روند مثبت سیاسی و آزاد شدن دارایی های خارجی آنان همچنان رو به رشد خواهد شد.

شاهینی با تاکید بر اینکه اکنون بازار روی نمادهایی که ارزش بازار آنان نسبت به ارزش جایگزینی آنان پایین تر است واکنش بسیار مثبتی نشان داده است گفت: سیمان فارس و خوزستان، مسکن شمال شرق، سیمان درود، سیمان غرب که ارزش بازار آنان نسبت به ارزش جایگزینی آنها بسیار کمتر است، در آینده وضعیت بسیار خوبی تجربه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان لغو معاملات هلدینگ فارس با توجه به مباحث مطرح شده اخیر وجود دارد یا خیر تأکید کرد: به نظر می رسد عرضه بلوکی اخیر هلدینگ فارس مورد انتقاد قرار گرفته که باید گفت با توجه به معامله پایاپای و تسویه سه روزه آن امکان لغو معاملات آن به هیچ وجه وجود ندارد.

شاهینی در پایان با اشاره به چشم انداز آینده بازار سهام تصریح کرد: روند صعودی بورس با توجه به شرایط به وجود آمده مبنی بر مذاکرات مثبت و ثبات در بازار ارز و سرازیر شدن نقدینگی های فراوان به بازار سهام، همچنان ادامه خواهد یافت.