آیت‎الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر شبکه چهار صداوسیما و تهیه‌کننده برنامه "زندگی پس از زندگی" که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: در این آیه شریفه آمده است که عالم برزخ وجود دارد و عالم واقعی است.

وی افزود: باید مردم را به عالم برزخ آشنا کنیم، "برزخ" عالمی است میان دنیا و آخرت که همه‌چیز در این عالم وجود دارد، خداوند نمونه‌هایی از آخرت را در عالم برزخ قرار داده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: هرکسی از دنیا می‌رود افرادی که با وی در عالم برزخ آشنا هستند به دیدارش می‌آیند و از وی سؤال می‌کنند که فلانی حالش چطور است و در پاسخ می‌گوید فوت کرده است ولی خبر ندارند، می‌گوید در آن موقع فوت شد و در پاسخ می‌گوید فقط هوا، حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید که یعنی آن شخص به هلاکت رفته و به‌جایی رفته که دیگران نرفته‌اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: این موضوع باید موردتوجه باشد دنیا که تمام شود و باید از خدا بخواهیم جز افراد خوبی باشیم که در عالم برزخ  در کنار هم جمع می‌شوند، باید جامعه را به‌گونه‌ای هدایت کنیم که بدانند پس از مرگ عالم دیگری وجود دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: فیلم امام علی(ع) و حضرت یوسف(ع) بسیار زیبا و اثربخش بود و در عمل تفهیم می‌شود، باید با تولید فیلم و سریال‌هایی درباره عالم برزخ جامعه را با آن عالم آشنا کرده و آگاه شوند.

وی با تقدیر از عوامل تولیدکننده برنامه "زندگی پس از زندگی" خاطرنشان کرد: اقدام شما در تولید این برنامه که درباره واقعیت‌های عالم برزخ است شایسته تقدیر و بسیار خوب است، تلاش کنیم اعتقادات ما قوی باشد و نسبت به عالم برزخ اطلاعات مناسبی در اختیار جامعه قرار داده و در این زمینه اقدام به ساخت برنامه‌های مناسبی شود.