حجت‌الاسلام محمد تقدیری رئیس ستاد استهلال استان تهران ، درخصوص وضعیت رؤیت پذیری هلال ماه رمضان ۱۴۴۲ اظهار کرد: پارامترهای هلال ماه رمضان در شامگاه روزدوشنبه  ۲۳ فروردین ۱۴۰۰مصادف با ۲۹ شعبان المعظم به گونه‌ای است که نه با چشم مسلح و نه با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نخواهد بود.

وی گفت: براین اساس به نظر همه مراجع معظم تقلید روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۳۰ شعبان و چهارشنبه ۲۵ فروردین اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲خواهد بود. 

رئیس ستاد استهلال استان تهران در رابطه با وضعیت رؤیت هلال ماه شوال۱۴۴۲ نیز بیان کرد: پارامترهای هلال ماه شوال در روز ۲۹ رمضان مصادف با ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰ به گونه‌ای است که احتمال رویت فقط با چشم مسلح در پهنه ایران امکان دارد لذا برطبق فتوای مراجعی که رویت با تلسکوپ را مد نظر دارند احتمالا روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت اول ماه شوال وعید سعید فطرخواهد بود. 

حجت‌الاسلام تقدیری در ادامه افزود: مشخصات هلال ماه شوال برای روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت به گونه‌ای است که با چشم غیرمسلح هم قابل رویت خواهد بود لذا برای مراجعی که رویت با چشم غیرمسلح را در نظر دارند پنجشنبه ۳۰ ماه رمضان بوده و جمعه ۲۴ اردیبهشت اول شوال و عید سعید فطر خواهد بود.