محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم تهران در امر خداپسندانه اهدای خون، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور میزان مراجعه افراد خیر به مراکز انتقال خون استان تهران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرده است. با آغاز ماه مبارک رمضان نیز میزان مشارکت افراد در امر خداپسندانه اهدای خون نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

اهدای ۱۸۲ واحد پلاکت از ابتدای ماه مبارک رمضان در تهران

او ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز ۱۸ هزار و ۳۱۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و ۱۸۲ واحد پلاکت توسط مردم خیر و نوع دوست در سطح استان تهران اهدا شده است.

  مدیر کل انتقال خون استان تهران بیان کرد: خوشبختانه وضعیت میزان ذخایر خونی بحرانی نیست، اما نیاز به خون و فرآورده های خونی در کلانشهری مثل تهران دائمی و همیشگی است.

مهدی زاده  تاکید کرد : در ایام شیوع کرونا بیماران خاص مانند تالاسمی بیشتر نیازمند خون و فرآورده های خونی هستند،  به همین دلیل از مردم تقاضا دارم در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

او  گفت: خوشبختانه با کمک شبکه ملی خون رسانی کشور هر گونه کمبود در زمینه گروه‌های خونی در استان‌ها رفع می‌شود و هیچ گونه جای نگرانی نیست، اما به طور  کلی برای رفع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیازمند مشارکت بیشتر مردم در زمینه اهدای خون در سطح استان تهران هستیم.