به گزارش پارس نیوز، 

در مورد برخی از مردان حقایقی وجود دارد که آن ها هیچ گاه به زبان نمی آورند اما دانستن این رازها در بهبود روابط زناشویی بسیار موثر است. در این مقاله 17 راز مردانه که دنیای آنان را از دنیای خانم ها متمایز می کند گردآوری نموده ایم. با ما همراه باشید.

 

رازهای مردانه که زنان باید بدانند

ممکن است برداشت غلط از یک رفتار، باعث خاتمه یافتن یک رابطه‌ی عاطفی شود. برخی زوج‌ها به‌ علت عدم درک متقابل، دچار سوءتفاهم و بوجود آمدن کدورت در رابطۀ خود می‌شوند. شاید علت اصلی این کدورت، تفاوت دنیای زنان و مردان باشد. اگر مایلید بیشتر با دنیای مردان و رازهایی را که ممکن است هیچ‌گاه برای شما بازگو نکنند آشنا شوید، ادامه مطلب که بر اساس روانشناسی جنسیت گردآوری شده را از دست ندهید.

  

نشان دادن علاقه با رفتار 

برخی از مردان ترجیح می‌دهند به جای گفتن دوستت دارم، با حرکات و اعمالشان علاقه خود را نشان دهند. تعجب نکنید اما بعضی از مردان ممکن است با کمک کردن در امور خانه، تمیز کردن حیاط و حتی بیرون گذاشتن زباله‌ها، عشق خود را به طرف مقابل نشان دهند. پس نشنیدن ‘دوستت دارم’ از زبان فردی که با او در رابطه هستید را به معنی بی‌احساس بودن و کم‌علاقگی وی نپندارید.

 

تعهد دادن دیر اما طولانی 

مردان به ترس از تعهد دادن مشهورند. شاید به این خاطر که آنها در مجموع به ازدواج جدی‌تر و سخت‌گیانه‌تر از زنان نگاه می‌کنند. اغلب مردها تا زمانی که مطمئن نشوند تا آخر عمر می‌توانند زندگی مشترک را تامین کنند، ازدواج نمی‌کنند.

  

تصدیق نکردن 

هنگامی که شما به حرفهای دیگران گوش می‌دهید، احتمالا با بله، متوجه هستم و … فرد متقابل را تصدیق و توجه خود را به گفته‌هایش نشان می‌دهید. اما اغلب مردان این کار را انجام نمی‌دهند. با این وجود، معنی این، گوش ندادن و عدم توجه نیست. مردان ممکن است ساکت باشند و همزمان به حرف‌های شما فکر کنند،‌ پس از ساکت بودنشان عصبانی نشوید.

  

انجام فعالیت‌های مشترک

مردان ترجیح می‌دهند روابط خود را با انجام فعالیت‌های مشترک تقویت کنند، تا با گفتگو در مورد احساساتشان. برای بیشتر مردان،‌ انجام ورزشهای دونفره و روابط زناشویی، آنها را به شریک زندگیشان نزدیک‌تر می‌کند.

 

زمانی برای خلوت کردن مردانه 

همان اندازه که انجام فعالیت‌های دونفره اهمیت دارد، زمانی برای خلوت کردن نیز برای مردان بسیار با اهمیت است. شریک زندگی‌تان را به انجام دادن کارها و سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش تشویق کنید. در این صورت شما نیز زمانی برای خلوت کردن خواهید داشت. هنگامی‌ که دو طرف یک رابطه، زمانی برای خلوت کردن و پرورش خود داشته باشند،‌ از با هم بودن نیز لذت بیشتری خواهند برد.

  

پیروی از والدین

اگر می‌خواهید بدانید که یک مرد در یک رابطه عاطفی چگونه عمل می‌کند،‌ می‌توانید به رابطه پدر و مادر او نگاه کنید. رفتار والدین، می‌تواند خواه ناخواه سرمشق زندگی یک مرد باشد.

  

فراموش کردن 

زنان تجربه‌های ناگوار و کدورت‌ها را به خاطر می‌سپارند و این افکار در آن‌ها باعث احساس اضطراب، نگرانی و اندوه می‌شود. در مقابل، مردان می‌توانند رویدادهای ناخوشایند را سریع‌تر از ذهن خود پاک کنند. ممکن است شما بخواهید در مورد بحث ناتمام روز قبل صحبت کنید، در صورتی‌که شوهر شما ممکن است آن را بطور کامل فراموش کرده باشد.

 

مردها هنگامی‌ که پا به سن می‌گذارند، ممکن است دربرقراری رابطه دچار مشکل شوند‎

 

عدم تشخیص تغییرات رفتاری 

اغلب مردان توانایی تشخیص تغییرات رفتاری مانند عوض کردن تن صدا و یا استفاده از کنایه را ندارند. اگر می‌خواهید ناراحتی و یا احساسات خود را به مرد مورد نظر خود بفهمانید،با او واضح و البته با مهربانی صحبت کنید. 

  

قدردانی 

از نظر مردان، قدرشناسی مقوله‌ی بسیار مهمی است. مطالعات نشان می‌دهند پدرانی که به واسطه‌ی مراقبت از فرزندان خود مورد قدردانی قرار می‌گیرند،‌ شایسته‌تر و مصمم‌تر به همسران خود در این امر کمک و همراهی خواهند کرد.

  

فکر کردن به رابطه جنسی

مردان زیر ۶۰ سال، حداقل یک بار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند. این آمار تنها در یک چهارم زنان صدق می‌کند. همچنین خیالبافی مردان در این زمینه متنوع‌تر و در مقایسه با زنان دو‌‌ برابر آنان است. فکر کردن به رابطه جنسی در مردان، امری طبیعی و غیرقابل تغییر است.

  

رابطه جنسی موفق 

عده زیادی از مردان، داشتن رابطه جنسی موفق را بسیار مهم می‌دانند و اغلب صمیمیت جنسی را در داشتن رابطه با فردی که به او متعهد هستند جستجو می‌کنند. زیرا زوجی که رابطه‌ی طولانی مدت دارند، بیشتر یکدیگر را می‌شناسند و می‌توانند در برآورده ساختن خواسته‌های یکدیگر موفق‌تر باشند.

  

تنوع در رابطه جنسی 

اغلب اوقات آقایان شروع کننده رابطه جنسی هستند. این در حالی است که ترجیح می‌دهند شروع کننده، طرف مقابل باشد. بهتر است در رابطه جنسی تنوع وجود داشته باشد تا کسل‌کننده و عادی نشود.

  

آماده نبودن برای رابطه جنسی

برخلاف تصور برخی از افراد، آقایان همیشه میل به داشتن رابطه جنسی ندارند. برخی عوامل مانند مشغولیت ذهنی و استرس، مانع از برقراری رابطه‌ی مطلوب می‌شود. پس اگر همسرتان از داشتن رابطه سرباز زد، به این معنی نخواهد بود که دیگر شما را دوست ندارد.

  

لذت دو طرفه 

خشنود کردن طرف مقابل برای مردان اهمیت زیادی دارد. این امر زمانی امکان‌پذیر است که طرف مقابل خواسته‌هایش را بازگو کند. برخی از زنان از بازگو کردن خواسته‌هایشان خجالت می‌کشند، اما مردان هنگامی از رابطه لذت خواهند برد که این لذت دو طرفه باشد.

  

مشکل در برقراری رابطه

مردها هنگامی‌ که پا به سن می‌گذارند، ممکن است دربرقراری رابطه دچار مشکل شوند. همسر چنین افرادی می‌تواند با دلگرمی دادن، استرس وی را برطرف کند.

  

صحبت در مورد علایق

اگر مردان در رابطه خود احساس دوست داشته شدن و قدرشناسی نکنند، ممکن است در مکان‌های دیگر دنبال خواسته‌هایشان بگردند. برخی مردان خود را با کار و یا ورزش سرگرم می‌کنند و عده‌ای نیز با زنان دیگر رابطه برقرار می‌کنند. برای پیشگیری از این امر، بهتر است زوجین راجع به خواسته‌ها و علایق خود صحبت کنند و با بی‌اعتنایی، ‌رابطه خود را بحرانی نسازند.

  

وقف کردن خود

اغلب مردان خود را وقف زندگی زناشویی می‌کنند. در حالیکه اگر همسر این افراد نیز بتوانند در هزینه‌های زندگی مشارکت کنند، زندگی زناشویی پرثمری خواهند داشت.