به گزارش پارس نیوز، 
طلاق اتفاق واقعا ناخوشایندی است؛ دل‌ها را می‌شکند و زندگی‌ها را تغییر می‌دهد. شاید جدایی فقط بین دو نفر روی بدهد اما عملا روی خیلی‌های دیگر هم اثر می‌گذارد؛ خانواد‌ه‌های طرفین، بچه‌ها، دوستان و آشنایان بی‌نصیب از عوارض جدایی نخواهند بود.

 

طلاق این قدرت را دارد که خیلی از چیزهایی را که با زحمت و صبر به دست آمده تباه کند. جدایی یک پروسه است که صرفا با یک حرکت عجیب یا با یک خیانت به وقوع نمی‌پیوندد، بلکه کم کم شما را به جایی می‌رسید که راهی جز جدایی نمی‌بینید. پیش از طلاق، جریاناتی وجود دارد که همگی جدی و واقعی‌اند.

 

هر رابطه‌ای طبیعتا بحث و اختلاف‌هایی دارد که برخی از آنها زود و بدون دردسر جدی حل می‌شوند، اما بعضی دیگر ممکن است به درازا بکشند، دردناک شوند و هرگز برطرف نشوند. این مشکلات حل نشده همان بحث و جدل‌هایی هستند که رابطه‌ی همسران را تخریب می‌کنند. همان کشمکش‌هایی که رد خود را به جا می‌گذارند و می‌توانند چشم انداز یک رابطه را کلا تباه کنند. این‌ها همان اختلاف‌هایی هستند که در نهایت منجر به طلاق می‌شوند. اگر هر کدام از اختلاف‌های زیر در زندگی زناشویی شما بوجود آمد منتظر نمانید تا مزمن شوند و هر چه زودتر برای حل و فصل آنها از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

اعتماد و اطمینان از بین می‌رود 

اگر دو طرف به همدیگر اعتماد نداشته باشند با مشکلات زیادی دست به گریبان خواهند شد و در نهایت این بی‌اعتمادی منجر به طلاق می‌شود. وقتی که ازدواج می‌کنید همسرتان حامی شما می‌شود و می‌تواند مطمئن‌ترین کسی باشد که همیشه می‌توانید به او اعتماد کنید و هرگز به شما نارو نمی‌زند. هیچوقت کاری نکنید که اعتماد همسرتان نسبت به شما سلب شود. همیشه درمورد همه چیز با او روراست باشید.

 

وقتی که اعتماد از بین برود به سختی می‌توان آن را برگرداند و حتی گاهی غیر ممکن می‌شود. عوامل زیادی هستند که باعث سلب اعتماد بین زوجین می‌شوند و این قدرت را دارند که خیلی چیزهای دیگر در زندگی مشترک را نابود کنند. برای همین باید ارتباط عمیقی با همسرتان داشته باشید و تمام مشکلات و مسائل را صادقانه مطرح کنید، آنوقت احتمال اینکه کارتان به جدایی بکشد خیلی کمتر خواهد شد. ضمنا فراموش نکنید که پنهان کاری کردن و روراست نبودن خیلی بیشتر انرژی و وقت می‌طلبد تا صادق و یکرنگ بودن!

 

صمیمیت از بین می‌رود 

استرس و مشغله‌های زیاد می‌توانند باعث شوند صمیمیت و ارتباط نزدیک در رابطه کمرنگ شود. وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند و به هم تعهد می‌دهند این را می‌دانند که صمیمت باید در جای جای زندگی آنها جاری باشد تا دوش به دوش هم پیش بروند اما وقتی که یکی از همسران متوجه می‌شود طرف مقابل به اندازه کافی با او صمیمی و یکدل نیست، نگران می‌شود که مبادا مشکلی بوجود آمده و دیگر برای همسرش جذاب و دوست داشتنی نیست. اگر بابت صمیمتی که احساس می‌کنید هر روز کمتر می‌شود نگرانید باید این موضوع را با همسرتان مطرح کنید، چون حرف نزدن در مورد مسئله‌ای که پیش آمده فقط آن را بزرگ‌تر و جدی‌تر می‌کند. یادتان باشد اگر مشکلی آنقدر بزرگ و ماندگار شود که بر احساسات و عواطف حاکم بر رابطه اثر بگذارد شما را به سمت جدایی سوق خواهد داد.

 

در خیلی از جوامع، مشکلات اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین علت‌های طلاق است

 

بر سر مسائل مالی جر و بحث دارید 

در خیلی از جوامع، مشکلات اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین علت‌های طلاق است. در بیشتر موارد زن و مرد قبل از ازدواج در مورد سوابق و شرایط مالی خود تمام ماجرا را نمی‌گویند. اگر شما وضعیت مالی همسرتان را به درستی بدانید می‌توانید برنامه ریزی مناسبی بکنید که رابطه‌تان را سالم نگه دارد. ضمنا وضوح شرایط اقتصادی و سلیقه‌های مالی طرف مقابل‌تان کمک‌تان می‌کند بهتر تصمیم گیری کنید. مثلا در زندگی زناشویی اگر یکی اهل ولخرجی باشد و آن دیگری اهل حساب و کتاب، اختلافات جدی بروز خواهند کرد. شما و همسرتان باید بتوانید در مورد هزینه‌ها و پس اندازها به یک توافق مناسب برسید. اگر یکی از شما درمورد دارایی یا وضعیت مالی خود پنهان کاری کند با افشا شدن این اطلاعات بروز جر و بحث و از بین رفتن اطمینان حتمی خواهد بود.

 

نمی‌توانید مشکلات‌تان را حل کنید 

اگر یک زوج نتوانند مسائل عادی خود را حل و فصل کنند پس چطور خواهند توانست بر سر مسائل جدی‌تر به توافق برسند؟ مشاجره و بگومگو کاملا طبیعی است، در واقع اگر شما با هم بحث نکنید عجیب است. اما در پس این جر و بحث‌ها باید بتوانید راه حل نیز پیدا کنید و قائله را خاتمه دهید. در خیلی از موارد زوج‌هایی که می‌توانند اختلاف‌ها را بین خودشان حل کنند احتمال اینکه در آینده دوباره سر همان مسائل با هم بحث کنند بسیار کمتر خواهد شد چون دیگر روش حل آن مسائل را بلدند و می‌دانند چگونه از بروزشان پیشگیری کنند.

 

اگر نمی‌توانید بین خودتان مشکلات را حل کنید پس حتما باید از یک مشاور کمک بگیرید وگرنه متاسفانه به سمت جدایی پیش خواهید رفت.

 

نمی‌توانید اشتباهات گذشته را ببخشید 

همه اشتباه می‌کنند و حتی گاهی همین اشتباهات را تکرار می‌کنند. همسران باید بتوانند همدیگر را ببخشند. البته منظور از اشتباه، خیانت و بی‌وفایی نیست. بلکه در مورد اشتباهات و بحث‌های معمولی صحبت می‌کنیم که در زندگی مشترک‌ روی می‌دهند. اگر همسری دارید که اغلب فراموشکار است به جای سرزنش کردن او و یادآوری مداوم اشتباهاتش به دنبال راهکارهایی برای کمک به حافظه‌اش باشید. به پیش کشیدن اشتباهات گذشته بی‌انصافی است و اثر بدی روی هر دوی شما می‌گذارد. اجازه ندهید گذشته، حال شما را ببلعد. از دست دادن حال و غفلت از چیزی که در پیش دارید لطمه‌های جبران ناپذیری به بدنه‌ی زندگی‌تان وارد می‌کند که ممکن است هموار کننده‌ی راه جدایی باشد.

 

همیشه می‌خواهید همسرتان را تغییر دهید 

اینگونه اختلاف‌ها و بحث‌ها تقریبا در تمام زندگی‌ها وجود دارد. اما اگر ادامه دار شده و حل نشده بمانند، طلاق واقعیت تلخ حتمی خواهد بود. اگر نمی‌توانید فکر تغییر همسرتان را از سر بیرون کنید از مشاور کمک بگیرید.

 

یادتان باشد گهگاه بحث‌هایی اینچنینی داشتن به این معنی نیست که رابطه‌ی شما محکوم به جدایی است. مهم این است که بعد از هر مشاجره‌ای بتوانید رابطه‌تان را به صمیمت و قوت قبلی خود برگردانید. حتی گاهی ممکن است طی بحث‌ها و اختلاف نظرها اوضاع کاملا پیچیده به نظر برسد و احساس آشفتگی و ناامیدی وجودتان را فرا بگیرد اما بعد از گذشت مدتی از زمان و فاصله گرفتن از همدیگر می‌توانید پیش هم برگردید و با هم شرایط را ارزیابی کنید. اگر زوج‌ها بتوانند همیشه تعهدی را که به پیوند زناشویی خود دارند به خود یادآوری کنند تلاش برای تقویت رابطه کار سختی به نظرشان نخواهد آمد و سودی که نصیب‌شان می‌شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

منبع: برترین ها