به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام ناصر شهیدی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های تابستانی این بنیاد، اظهار کرد: فعالیت های ما در طول این سه ماه با توجه به اینکه مدارس و حوزه های علمیه تعطیل هستند رنگ و بوی متفاوتی نسبت به دیگر ایام سال دارد و در واقع شکل برنامه های بنیاد در طول تابستان فرق دارد.

وی در این راستا ادامه داد: به تعبیری فعالیت های اردویی و گروهی در تابستان بیشتر می شود. برای مثال برای دانشجویان برنامه های خاصی طراحی کرده ایم، برای دانش آموزان نیز ذیل گروهی به نام «مهدی یاور» برنامه های جداگانه داریم. همچنین، یک کمیته پشتیبانی در استانداری و یک شورای راهبردی مهدویت تشکیل داده ایم.

شهیدی در مورد شورای راهبردی مهدویت که در ایام تابستان نیز جلسات آن تشکیل می شود، گفت: اعضای این شورا شامل دو تن از استادان دانشگاه های قم، استادان مهدویت و برخی افراد فعال در عرصه مهدویت می شود، البته برای جلسه تیرماه آیت الله سعیدی، امام جمعه قم نیز حضور دارد.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایام تابستان فرصتی است تا بتوانیم برنامه هایی که در طول سال مجال اجرای آن را نداشتیم، برگزار کنیم، تصریح کرد: البته در طول سال فعالیت ها مشخص شده و با آموزش و پرورش برای اجرای برخی ویژه برنامه ها هماهنگی کرده ایم؛ برای مثال این وزارتخانه در ایام تابستان برای برپایی اردو در «کهک» برنامه ریزی داند. در این اردوها کارشناسان مهدویت ما حضور می یابند و در طول روز با تشکیل حلقه های معرفت برای دانش آموزان، پرسش و پاسخ مهدوی به همراه طرح مباحث مهدویت را انجام می دهند.

وی با اشاره به فعالیت های تابستانی واحد خواهران فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) قم، گفت: واحد خواهران ما در این ایام بسیار فعال است، همکاری با بخش قرآن و حدیث حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان از جمله فعالیت های آنها است.

شهیدی تاکید کرد: واحد بانوان بنیاد در همین سه ماه اخیر دو کار انجام دادند، نخست آنکه برای بهره مندی از ظرفیت نهادها، هیئتی را زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی به نام هیئت «مهدی یاوران» راه اندازی کردند، همچنین با رایزنی با سپاه، پایگاه بسیج تخصصی مهدویت را جهت بهره مندی از ظرفیت نواحی بسیج استان قم راه اندازی کردند که متناسب با مخاطبان در تابستان برنامه دارد.

وی با بیان اینکه حضور در اردوها و ارائه مباحث مهدوی در این ایام بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: ما برنامه های متنوعی را برای آموزش مباحث مهدوی تجربه کرده ایم از جمله برگزاری کلاس و دوره، اما بنابر بررسی ها دانش آموزان استقبال بهتری از اردو دارند و فضای ارائه مباحث مهدوی در اردوها فراهم تر است.