به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی در خصوص ثبت‌نام دانش‌‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران گفت: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، در سال تحصیلی پیش‌رو همانند سال گذشته حمایت همه‌جانبه‌ای از همه فرزندانی که در سن تحصیل در کشور هستند به ویژه اتباع افغانستانی خواهیم داشت و امیدوارم پوشش تحصیلی دانش‌‌آموزان افغانستانی در کشور بیش از سال قبل باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری در خصوص پوشش تحصیلی دانش‌‌آموزان افغانستانی با یک رشد خوبی مواجه بودیم اما امسال تلاش می‌کنیم موانع سر راه تحصیل آنها را بیش از گذشته برطرف کنیم و امیدواریم در سال تحصیلی آینده هیچ دانش‌‌آموز افغانستانی که در سن تحصیل است از مدرسه باز نماند.

برخورد با مدارس لاکچری

* برخورد با مدارسی که گیشه‌ای مردم را اغفال می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس لاکچری گفت: مدارس لاکچری، خیلی مدارس شیک و تمیزی هستند اما درونشان فرقی با مدارس عادی ندارد و بخشی از نظام تعلیم و تربیت را مورد تهدید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع به خانواده‌ها بر می‌گردد؛ خانواده‌ها باید هوشیار باشند و بدانند که تبلیغاتی که توسط آموزشگاه ها و مدارس معدودی صورت می‌گیرد با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد خیلی تفاوت دارد البته به صورت مستمر و دقیق‌تر نظارت را توسعه می‌دهیم تا از اینکه گیشه‌ای بخواهند مردم را اغفال کنند و با تبلیغات غیر واقعی خودشان مردم را از محتوای آموزشی اصیل دور کنند، جلویش را بگیریم.

بطحایی تأکید کرد: اما مردم هم باید خودشان هشیار باشند ظاهر مدرسه با آنچه در مدرسه اتفاق می‌افتد همیشه یکسان نیست و در این موضوع با پیگیری و هوشیاری مردم موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: قسط اول با حقوق این ماه پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/