بهای تمام شده لوله پلی اتیلن به دو عامل مواد اولیه و وزن لوله بستگی دارد. کیفیت و خلوص بالای مواد اولیه نیز عامل دیگری است که بر قیمت لوله پلی اتیلن تأثیرگذار است. هر چه‌قدر خلوص مواد یعنی ترکیب مواد اولیه تولید لوله‌های پلی اتیلن بالاتر باشد؛ قیمت نهایی لوله بیشتر می‌شود. همچنین هر چه تحمل فشار لوله پلی اتیلن بالاتر باشد، ضخامت جداره لوله بیشتر شده و در نتیجه قیمت تمام شده گران‌تر خواهد بود.

تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن به‌صورت زیر قیمت لوله پلی اتیلن را محاسبه می‌کنند:

قیمت مواد اولیه × وزن یک متر لوله = بهای تمام شده لوله برای یک متر

اگر تابه‌حال برای خرید لوله پلی اتیلن به فروشندگان عمده لوله پلی اتیلن مراجعه کرده باشید؛ شاهد این بوده‌اید که برای اطلاع از قیمت، فروشنده لوله همانند طلافروش‌ها با استفاده از ماشین‌حساب خود عددی را ضربدر عدد دیگری کرده سپس قیمت را اعلام می‌کند.

دلیل این نوع محاسبه این است که قیمت فروش لوله پلی اتیلن به علت نوسان در قیمت مواد اولیه و با توجه به خرید مواد اولیه موردنیاز تولید لوله‌ها از بازار بورس، نوسانات همیشگی این بازار، وابستگی قیمت پایه مواد اولیه پلی اتیلن به بازار جهانی و نرخ ارز و البته اعلام قیمت مواد اولیه به‌صورت هفتگی از سمت بورس، قیمت لوله پلی اتیلن نمی‌تواند ثبات داشته باشد. در نتیجه، تولیدکننده‌ها مجبورند که پیش‌فاکتورهایی با مدت اعتبار حداکثر 48 یا 72 ساعت تقدیم مشتریان کنند.

معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

در اینجا دو روش برای اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن برای شما معرفی می‌کنیم:

روش اول استفاده از فرمولی است که همه تولیدکنندگان مطابق با آن، قیمت لوله پلی اتیلن را تعیین می‌کنند. یعنی حاصل‌ضرب قیمت هر کیلو ماده اولیه در وزن یک متر از سایز لوله. باید بدانید که در لوله‌های هم سایز، هرچقدر فشار کاری بالاتر باشد، لوله سنگین‌تر شده و قیمت آن بالاتر می‌رود. نکته دیگر این است که حدود %85 از قیمت نهایی لوله پلی اتیلن به مواد اولیه بستگی دارد.

روش دوم استفاده از ابزار قیمت دهی موجود در سایت شرکت آبان بسپار پارسیان است. با توجه به این موضوع که اطلاع از قیمت احتمالی در هر پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ استفاده از این ابزار برای خریداران بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخش فروش سایت این شرکت ابزاری موجود است که به شما برای برآوردکردن هزینه‌های خرید لوله پلی اتیلن و اتصالات آن کمک می‌کند.

قیمت لوله پلی اتیلن در آبان بسپار پارسیان

Figure 1ابزار آنلاین استعلام قیمت لوله پلی اتیلن

برای محاسبه قیمت هر متر لوله پلی اتیلن ابتدا سایز لوله را از 50 تا1600 انتخاب کنید. سپس فشار کاری بر مبنای بار را که از 6 تا20متغیر است را تعیین نموده و سپس متراژ مورد نظر را وارد کرده و قیمت را استعلام بگیرید. قیمت نهایی بر حسب متراژ لوله پلی اتیلن محاسبه و اعلام می شود. این قیمت صرفاً جهت برآورد بوده و با توجه به اینکه شرایط هر پروژه ممکن است در قیمت نهایی تأثیرگذار باشد؛ برای استعلام قیمت دقیق، با بخش فروش سایت تماس بگیرید.

ویژگی‌های لوله پلی اتیلن

این نوع لوله‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند که موجب برتری لوله‌های پلی اتیلن نسبت به انواع مشابه یعنی لوله‌های فلزی و چدنی شده است. لوله پلی اتیلن معمولاً در مناطق سردسیر، خاک‌های سنگین و شرایطی که نیاز به انعطاف‌پذیری بالایی دارند استفاده می‌شود. همچنین لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی نصب کرد. همین‌طور استفاده از این نوع از لوله‌ها موجب کاهش اتلاف آب از طریق تبخیر می‌شود. نکته دیگر این است که لوله‌های پلی اتیلن در برابر نشتی و ترک مقاوم هستند و پایداری این لوله‌ها از لوله‌های پی‌وی‌سی بیشتر است. در مقایسه با انواع دیگر، هزینه‌های مرتبط با نصب، بهره‌برداری و سیستم‌های مدیریت آبیاری لوله‌های پلی اتیلن کمتر است. درعین‌حال به دلیل سهولت در نصب و راه‌اندازی لوله‌های پلی اتیلن، بهره‌وری بالاتری دارند.

مزیت‌های لوله پلی اتیلن

در سال‌های اخیر، لوله پلی اتیلن به دلیل پارامترهای مثبتی که دارد، ‌نسبت به انواع مشابه مانند لوله‌های فلزی و چدنی در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها از جمله کم‌فشار و پرفشار، برتری یافته است. مزایایی مانند: ایمن ماندن از تخریب، پوسیدگی و زنگ‌زدگی توسط عوامل محیطی، مصونیت در برابر فرایندهایی خوردگی الکتروشیمیایی (توسط اسیدها، بازها و نمک‌ها) به علت نارسانا بودن پلی اتیلن در برابر جریان الکتریسیته، ایمنی در برابر حملات میکروبی، مقاومت در برابر انسداد و گرفتگی، به علت سطح داخلی صیقلی و صاف آن‌ها، قابل‌بازیافت بودن، سبک‌وزن بودن و در پی آن، سهولت در جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل، قابلیت کلاف شدن به‌خاطر منعطف بودن آن‌ها، تنوع بالا اتصالات آن برای متصل‌کردن لوله‌های پلی اتیلن به یکدیگر، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و به دنبال آن، سهولت در عملیات نصب، مقاومت عالی در برابر زلزله، استحکام بالا و مقاومت در برابر رشد یک نقص ریز به یک ترک بزرگ و ویژگی‌های دیگری که موجب برتری‌یافتن و کاربرد گسترده لوله‌های پلی اتیلن در صنعت امروز شده‌اند.

کاربرد لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن، کاربرد گسترده‌ای در پروژه‌ها و صنایع مختلف دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شبکه‌های گازرسانی، شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی، شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی، شبکه‌های زهکشی، آبیاری قطره‌ای و بارانی، سیستم‌های انتقال مایعات و فاضلاب‌های صنعتی، شبکه‌های اطفا حریق، خطوط انتقال سیالات در کارخانه‌ها، خطوط انتقال آب با سختی بالا و انتقال آب دریا، خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی مانند پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها، پوشش سیم و کابل‌های مخابراتی، کابل برق و فیبر نوری، به‌عنوان کانال تهویه، استفاده در شیلات و پرورش ماهی‌ها، لوله‌های لایروبی، در فضای سبز شهری، خطوط انتقال محصولات نفتی، مخزن‌های نگهداری مواد شیمیایی، محل‌های دفن بهداشتی زباله، راه‌آهن و قطار شهری، استفاده در فرودگاه‌ها، استفاده در سیستم‌های گرمایش از کف، سیستم‌های لوله‌کشی کشتی‌ها و صنایع دریایی و... .

کلام آخر

اکنون با توجه به مطالب گفته شده، حساسیت خرید لوله پلی اتیلن را بیشتر درک می‌کنید. کاربرد گسترده لوله پلی اتیلن در پروژه‌های اجرایی، به ویژگی‌های مثبت آن مرتبط بوده و سبب حضور پررنگ لوله پلی اتیلن در اجرای بسیاری از پروژه‌های فاضلابی، کشاورزی، معدنی، پتروشیمی، آبرسانی، گازرسانی شده است. به همین سبب ما به موضوع استعلام قیمت لوله پلی اتیلن پرداختیم.

با توجه به بررسی‌هایی که صورت‌گرفته، ظاهراً برند آبرام اتصال که متعلق به شرکت آبان بسپار پارسیان است، محصولات خود را با کیفیت نسبتا بهتری به بازار عرضه می کند. کیفیت محصولات این برند در حدی است که آنها را برای صادرات نیز مناسب کرده است. برای هر گونه پرسش و استعلام قیمت با بخش فروش سایت تماس بگیرید.