به گزارش سراج24؛ حجت الاسلام و المسلمین علی نوری در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران گفت: نماز روز عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای راس ساعت ۸ صبح در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی حضور گسترده مردمی در نماز عید فطر امسال یادآور شد این رویداد تجدید بیعت مردم با ولی امر مسلمین و آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود که جلوه ای بزرگ از انسجام و وحدت ملی را نمایان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باوجود وسایل نقلیه عمومی و ترجیح استفاده از این‌وسایل، امکاناتی برای حضور مردم با وسایل شخصی هم تعبیه شده است و پارکینگ‌ها برای خودروهای شخصی باز خواهد بود، به همین‌ منظور پارکینگ‌های مصلی در هر چهارضلع از جمله بنیاد مستضعفان، شهید سلیمانی، قنبرزاده و بهشتی به همین منظور آماده شده است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر از تمهیدات مفصل برای راهنمایی نمازگزاران خبر داد و افزود: سکوهای راهنما برای انتقال نمازگزاران به سمت اقامه نماز را خواهیم داشت.سعی شده نقشه راهنمای استقرار نمازگذاران در فضای مجازی منتشر شود و بر روی محل ورود نمازگزاران و درب های ورودی هم نصب شده است تا برای ایجاد نقاط اتصال صفوف با مشکل مواجه نشویم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برنامه ریزی این ستاد برای استقبال از کودکان و نوجوانان و به ویژه روزه اولی ها، اظهار داشت: نماز عید فطر نماز بندگی و تجلی حضور مسلمین است برای حضور کودکان و به ویژه روزه اولی ها برنامه های متنوع در موکب ها طراحی شده که پس از نماز اجرا خواهد شد. وی افزود نمازگزاران مهر و سجاده و زیرانداز به همراه خود بیاورند و از آوردن وسایل اضافه مثل ساک و سبد پرهیز کنند تا سهولت درنماز رقم بخورد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: با توجه به همکاری معاونت حمل و نقل شهری قرار است همه ایستگاه‌های متروی شهری اطراف مصلی بعد و قبل از نماز انتقال نمازگزاران را بر عهده داشته باشند، همچنین استقرار خودروهای شخصی در ضلع شمالی مصلی در نظر گرفته شده است. در برخی میادین و مسیرهای مشخص شده نیز انتقال از طریق اتوبوس رانی صورت می‌پذیرد.محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد و اتوبوس، مترو و وسایل حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به مردم رایگان است. وی بیان داشت: در داخل مصلی نیز همچون سال گذشته برای راهنمایی نمازگزاران سکوی راهنما وجود خواهد داشت و نقشه راهنمای نمازگزاران در فضای مجازی منتشر شده است.

گفتنی است ۱۳ درب در چهار ضلع مصلی امام خمینی در نظر گرفته شده است تا نمازگزاران به همراه خانواده های شان از این درب‌ها وارد مصلی شوند. این درب‌ها شامل درب شماره ۲۱ ضلع غربی، درب‌های ۳ و ۴ در ضلع جنوب، درب‌های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در ضلع شرقی، دربهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در ضلع شمالی است.