کانادا کشوری زیباست که گردشگران بسیاری را هر ساله به سوی شهرهای جذاب خود می‎کشاند. ویژگی‌های اقتصادی برجسته، امکانات رفاهی بی‌نظیر، فرصت‌های تحصیل و کار، و به‌ویژه طبیعت بکر و دست‌نخورده، این کشور را به یک مقصد بی بدیل در ذهن بسیاری از افراد تبدیل کرده است. هر یک از شهرهای کانادا با ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در سفرهای ماجراجویانه دارند. بنابراین اگر به دنبال تجربه دیدنی‌ترین و زیباترین نقاط این کشور هستید، و یا ویزای کانادا را در دست دارید، بهترین شهرهای توریستی کانادا را به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین شهرهای توریستی کانادا

در ادامه می‎توانید با دیدنی‌ترین شهرهای کانادا آشنا شوید:

1. تورنتو

تورنتو یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای روی کره زمین است و با بیش از 140 زبان مختلف، مانند یک دنیای جدید است. این شهر بسیار جذاب است و همواره فرهنگ هنری، غذایی و سبک زندگی منحصر به فردی را برای مسافران به نمایش می‌گذارد. با اجرای فستیوال‌های متعدد، مانند جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، بسیاری از هنردوستان و علاقه‌مندان به فیلم، روانه این شهر می‎شوند. اگر با ویزای توریستی کانادا به تورنتو سفر کردید، حتماً بازدید از برج CN، سومین برج بلند جهان را در لیست گردشگری خود بگنجانید.

2. ونکوور

ونکوور یکی دیگر از جذاب‌ترین شهرهای کانادا بوده که به لحاظ فرهنگی بسیار متنوع است. این شهر میزبان افرادی از سرتاسر جهان است که با تنوع زبانی و فرهنگی، خود این شهر را به دهکده جهانی تبدیل کرده‌اند. این تنوع فرهنگی باعث شده تا افراد با هر ذائقه‌ای در این شهر بتوانند از خوردن غذا لذت ببرند.

ونکوور با منابع طبیعی خیره‌کننده‌ای همچون پارک ملکه الیزابت و پارک استنلی مشهور است. همچنین آکواریوم زیبایی دارد که جزو جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‎شود. وجود بنادر دریایی با هشت ساحل عمومی در جوار اقیانوس و یک دریاچه، این شهر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری کانادا تبدیل شده است.

3. مونترال

مونترال هم یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است که زبان و فرهنگ فرانسوی و انگلیسی را با هم ترکیب کرده است. منطقه قدیمی مونترال با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های باستانی جلوه خاصی دارد که به قرن هفدهم بازمی‌گردد. مونترال علاوه بر تاریخی بودن، جاذبه‌های جدیدی نیز دارد. زندگی شبانه پرانرژی، آسمان‌خراش‌های جذاب و زیبایی‌های شهری، مونترال را به یک مقصد کامل برای سفر تبدیل کرده است.

4. ویکتوریا

ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، با مناظر کوهستانی و اقیانوسی خود به عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود. این شهر، جایی است که از هر زاویه مناظره‌های طبیعی زیبا را مشاهده می‌کنید. وقتی در ویکتوریا هستید، حتماً از بندرگاه داخلی آن را بازدید کنید و همچنین از دیدن مکان‌های گردشگری زیادی که دارد لذت ببرید.

5.کبک

کبک یکی از شهرهای معروف و قدیمی کانادا است که قدمت آن به سال 1608 بازمی‌گردد. این شهر زیبا و دیدنی با معماری جذاب خود، افتخار دارد تا شما را به دنیایی از گذشته ببرد. خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های دیدنی به همراه قلعه‌ها و موزه‌های ارزشمند، سفری جذاب به تاریخ را برایتان رقم می‎زند. کبک با آسمان‌خراش‌ها و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش نیز شناخته می‌شود. محله‌های زیبا و شهرهای زیرزمینی‌ آن که همگی از طریق تونل‌هایی زیرزمینی به هم متصل شده‌اند، باعث جلب گردشگران شده است. این شهر همچنین مکان ایده آل دانشجویان فرانسوی زبانی است که با ویزای تحصیلی کانادا به این شهر آمده اند.

6. کلگری

شهر کلگری، واقع در آلبرتا، به دلیل جشنواره کلگری استمپید (Stampede) به شهری پرانرژی و جذاب تبدیل شده است. این جشنواره 10 روزه با لباس‌ها و چکمه‌های متنوع، فرهنگ گاوچرانی را به شکل جذابی به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایش فضای باز روی زمین شناخته می‌شود. علاوه بر این جشنواره، دهکده تاریخی کلگری نیز به عنوان بزرگ‌ترین موزه تاریخ زنده کانادا شناخته می‌شود که تجربه زندگی در دهه‌های 1860 تا 1950 را به گردشگران ارائه می‌دهد.

7. وینیپگ

وینیپگ، پایتخت استان مانیتوبا، یکی از شهرهای بسیار چندفرهنگی کانادا است که در آن بیش از 100 زبان مختلف رایج است. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر استان، جذابیت‌های فراوانی دارد. فرهنگ در وینیپگ به خاطر تعدد ملیت‌ها نه تنها تجربه متفاوتی از زندگی را ارائه می‌دهد بلکه صحنه هنری آن نیز موجب شده تا به عنوان "مهد فرهنگ کانادا" شناخته شود. یکی از مهمترین رویدادهای هنری در وینیپگ، فستیوال فولکلوراما است. این جشنواره دو هفته‌ای، فرهنگ‌های مختلف جهان را به نمایش می‌گذارد و تجربه فرهنگی متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

8. شهر اتاوا

اتاوا، پایتخت کانادا است. این شهر با جاذبه‌های فراوان خود شهرت یافته است. ساختمان‌های پارلمان، موزه‌های جهانی و فضاهای سبز، از جمله زیباترین مکان‌های این شهر هستند. همچنین این شهر به‌عنوان یکی از بهترین مناطق کانادا برای کار از طریق ویزای جاب آفر کانادا شناخته می‌شود. اتاوا در فصل تابستان با امکاناتی مانند قایق‌سواری و در فصل زمستان با اسکیت روی برف، توجه گردشگران را جلب می‎کند. پایتخت جذاب کانادا با امکانات و فعالیت‌های متعدد، سفری مهیج و به یادماندنی را برای شما فراهم خواهد کرد.

9. شهر هالیفاکس

هالیفاکس یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است. این مقصد با هوای معتدل، سواحل زیبا و چشمگیر و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد معروف است. این شهر با جاذبه‌های چشمگیری همچون باغ‌های عمومی، موزه دریایی اقیانوس اطلس، خلیج Peggy’s Cove، فانوس دریایی، پارک پوینت پلیزنت، گالری هنری نوا اسکوشی، بندر هالیفاکس، جزیره جرج، کلیسای سنت پل و دیگر جاذبه‌ها، در میان گردشگران بسیار محبوب است. اگر به دنبال تجربه سفری ساحلی و سرگرم‌کننده هستید، هالیفاکس جوابگوی تمام انتظارات شما خواهد بود.

سخن آخر

با اطلاعات دقیق و کمک مشاوران گروه مهاجرتی ویزایار، سفر شما به کانادا، تبدیل به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد. برای اخذ انواع ویزای کانادا و پیگیری امور مسافرتی و مهاجرتی خود، می‎توانید همین امروز به وبسایت ویزایار مراجعه کنید.