استاد فراز قورچیان، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه آموزشی پیشگامان من حقیقی، که یکی از چهره های سرشناس و شناخته شده در زمینه خودشناسی و سلامت روان و جامعه هستند و خدمات ارزنده ای در زمینه سلامت روان، ناخودآگاه، خانواده، سبک زندگی، روابط عاطفی و ... ارائه نمودند، بعد از برگزاری آخرین جلسه محبوب ترین سمینارشان به نام «کارگاه شفای زخم»، روز سه شنبه ساعت 18 به وقت ساری، سمینار «شفای ناامیدی» را در هتل سالار دره ساری برگزار کردند که با استقبال گرم و کم نظیری از طرف مردم خون گرم ساری و سراسر ایران مواجه شد.

کارگاه شفای زخم، یکی از سمینار های شناخته شده‌ی سلامت روان در سطح کشوری و جهانیست.

به گفته شرکت کنندگان، مراحل این کارگاه در دو روز طی میشوند. طی این دو روز افراد با انجام تکنیک ها و فرایند هایی که در طول کارگاه آموزش داده میشوند، ریشه مشکلات خود را، اعم از : مشکلاتی که در کارهای روزمره، روابط عاطفی، روابط کاری، درد ها و تروماهای دفن شده در ناخوداگاه، مشکلات بچگی و ... را میابند و نحوه‌ی مقابله با آنها را نیز یاد میگیرند.

این سمینار یکی از معدود سمینار های ایران است که میزان رضایت بیش از 98 درصدی را در میان مخاطبان خود دارد که لحظات زیادی از آن در فضای مجازی دیده شده. صحبت های بسیار جالبی بعد از این سمینار از زبان مردم شنیده شده که به گفته‌ی آنها مشکلات زیادی را بعد از این سمینار حل کرده‌اند. برای مثال مشکلاتی که فرد با همسر خود داشته و هیچگاه فکر نمیکرده که بتواند آن را حل بکند را نیز توانسته است با آگاهی های بدست آمده از کارگاه شفای زخم، برطرف کند

برای مثال، فردی میگفت که توانسته است به سراغ عمل های زیبایی نرود و خود را همانطور که هست دوست بدارد. یا فردی اذعان داشت که توانسته است از سردردی که سالیان سال است خواب راحت را از چشمان او گرفته رهایی یابد. تمامی این افراد ادعا داشتند که شاهد اتفاقات شگفت‌انگیزی بعد از شرکت در کارگاه شفای زخم بوده اند.

این اتفاقات در تمامی بخش های زندگی این افراد نظیر: خانواده، جمع های دوستانه، محل کار، فرزندان، روابط عاطفی و احساسی، گذشته‌ی فرد و ... مشهود بوده و به گفته‌ی آنها معنای جدیدی به زندگی آنها بخشیده است.

استاد فراز قورچیان پس از برگزاری بیش از 1000 سمینار آموزشی در ایران و بعضی از کشور های آسیایی، در خصوص موضوعاتی همانند «ثروت»، «رابطه عاطفی»، «احساس ارزشمندی»، «خیانت»، « ترس» و ... که محبوبیت بسیاری را در میان مخاطبان ایشان ایجاد کرده است، این‌بار سه شنبه، 28 آذر ماه 1402 در شهر ساری، سمیناری با بیان چگونگی ایجاد ناامیدی، تاثیر آن در خانواده و جوامع امروزی و همچنین نحوه برطرف کردن این معضل بزرگ را برگزار کردند.

به گفته کادر برگزاری سمینار، صندلی‌ها در کمتر از یکروز تماما رزرو شده و جای سوزن انداختن نبود. به طوری که بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در این سمینار را داشتند نتوانستند حضور پیدا کنند. و حتی بعد از سمینار نیز مردم دور فراز قورچیان جمع شدند و با او به گفت و گو پرداختند.