به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از سراج24؛به مناسبت روز ملی بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی و در سی و ششمین سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، آیین ادای احترام به جانبازان شیمیایی در روز چهارشنبه هفتم تیرماه 1402 در موزه صلح تهران برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، جمعی از جانبازان شیمیایی با ضایعات ریوی و چشمی شدید در این روز در موزه صلح حضور خواند داشت و هموطنانی که علاقمند به دیدار و گفتگو با این عزیزان و ادای احترام به فداکاری ها و جان فشانی های آنان هستند میتوانند در این روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به موزه صلح تهران واقع در پارک شهر مراجعه نمایند و با این عزیزان ملاقات و گفتگو کنند. لازم به ذکر است در این روز جمعی از هنرمندان و ورزشکاران و نویسندگان به نام کشورمان نیز به ملاقات جانبازان شیمیایی در موزه صلح خواهند رفت و به آنان ادای احترام خواهند کرد.

 

این گزارش می افزاید: با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، افزون بر 60 هزار نفر از مدافعان وطن و مردم غیر نظامی کشورمان از بیماری ها و صدمات ناشی از کاربرد سلاح های ممنوعه شیمیایی توسط رژیم صدام در جنگ تحمیلی رنج می برند. ایران بزرگترین قربانی سلاحهای شیمیایی بعد از جنگ اول جهانی است و از اولین کشورهایی است که به معاهده منع سلاحهای شیمیایی ملحق شده است.

علاقه مندان به شرکت در این مراسم جهت اطلاع بیشتر از جزئیات مراسم با شماره تلفن 66731076 تماس حاصل نمایند.