به گزارش پارس به نقل از کیهان، سایت wariscrime از سایت های معروف ضد جنگ آمریکایی که مخاطبین بسیار زیادی در آمریکا و دیگر نقاط جهان دارد و جزو چند جنبش اصلی ضد جنگ این کشور ازجمله Code Pink، Veteran for Peace، Anti War محسوب می شود، سه فیلم مستند افشاگر ایرانی را منتشر کرد. این سایت فیلم های « پژواک سکوت» ساخته حمید زرگرنژاد، « خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و « هفت نابخشوده» اثر مرتضی باقری که به افشای حمایت تسلیحاتی آمریکا از صدام در دوران جنگ تحمیلی می پردازند را در صفحات خود بارگذاری کرده و در تیتر معرفی نیز چنین جمله ای را برگزیده است: « می خواهید واقعیت را درباره کاربرد سلاح های شیمیایی بدانید؟ پس این فیلم ها را از ایران ببینید. »
 

 

مسئولان و بنیانگذاران این سایت از جمله فعال مشهور ضد جنگ آمریکایی دیوید اسوانسون، با دریافت و دیدن فیلم های مستند مذکور، که به کاربرد این سلاح های ضدبشری توسط صدام در جریان جنگ ایران و عراق و نیز ارائه اسناد کاملا مسلم از پشتیبانی بی دریغ سیاسی و تسلیحاتی غرب از این موضوع می پردازند، تصمیم به اشاعه و در دسترس قرار دادن آن ها برای آگاه سازی هرچه بیشتر مردم آمریکا از سیاست های دوگانه دولتمردانشان گرفته اند.

 

 

 

گفتنی است، این فیلم ها با درک صحیح امکان استفاده از زمان توجه جهانی به موضوع کاربرد سلاح های شیمیایی در جریان جنگ سوریه و برای افشای مظلومیت قربانیان ایرانی این نوع سلاح ها در حمله عراق به ایران و نیز کمک به جلوگیری از شروع جنگ جدید در منطقه، توسط معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران و با پشتیبانی موزه صلح تهران و انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس و با زیرنویس های انگلیسی، فرانسه، ژاپنی و آلمانی در سایت این دانشگاه و نیز یوتیوپ منتشر و با استقبال برخی از سایت های ضدجنگ در غرب مواجه شده است. پیش از این سایت ضدجنگ کاسمی (متعلق به آمریکایی های ایرانی تبار) نیز این فیلم ها را منتشر کرده بود.