در دنیای پیشرفته امروز، بازار کریپتوکارنسی به علت تنوع بسیار زیاد ارزهای دیجیتال و کسب درآمد دلاری از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین بازارهای مالی بزرگ در سراسر جهان به شمار می‎رود. این محبوبیت بازار کریپتکارنسی موجب جذب افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بازار بزرگ مالی شده است.

همچنین، خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری نیز در میان سرمایه‌گذاران بزرگ ایران بسیار فراگیر شده است. معامله‌گران در ایران برای خرید ارز دیجیتال به دنبال صرافی ‌هایی هستند تا با خیالی آسوده و در بستری امن مبادلات خود را با پرداخت کمترین میزان کارمزد انجام دهند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های مطمئن داخلی بپردازیم، با ما همراه باشید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های داخلی و خارجی

همانطور که در بخش مقدمه بیان کردیم، هر روزه رمز ارزهای متنوعی به بازار کریپتوکارنسی معرفی و ارائه می‌شود. به همین سبب، صرافی‌های زیادی نیز در حوزه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شروع به فعالیت کرده‌اند. زیرا کاربران برای خرید ارزهای دیجیتال باید یک صرافی مطمئن را انتخاب کنند.

صرافی‌ها به دو صورت داخلی و خارجی تقسیم‌بندی شده و پلتفرم‌های آنلاینی هستند که بستری برای خرید و فروش رمز ارزهای مختلف را برای کاربران فراهم می‌کنند. از آنجایی‌که ایران دچار تحریم‌های بین‌المللیست، بنابراین بهترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی، انتخاب یک کارگزاری داخلی است.

222

همچنین صرافی ‌های داخلی برای انجام مراحل احراز هویت به کارت‌ بانکی، کارت شناسایی و عکس نیاز دارند. اما در صرافی‌های خارجی زمانی کاربران به احراز هویت نیاز دارند که مبلغ برداشت یا معاملات آن‌ها از حد معینی عبور کند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب صرافی داخلی برای کابران داخلی این است که صرافی‌ های خارجی امکان خرید ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم و غیره را به صورت مستقیم و با استفاده از کارت‌های اعتباری بانکی برای کاربران فراهم می‌کنند. اما معامله‌گران ایرانی به صورت مستقیم نمی‌توانند از صرافی ‌های خارجی خرید ارز دیجیتال را انجام دهند.

به همین سبب، سرمایه‌گذاران داخلی برای خرید ارز دیجیتال به طور مستقیم باید یک صرافی‌ داخلی مطمئن مراجعه کنند. صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو یکی از مطمئن ترین صرافی های آنلاین رمز ارز است که امکان معامله در این این بازار جذاب را در داخل کشور برای فعالان این حوزه به خوبی فراهم می کند.  همچنین صرافی‌ های داخلی نسبت به صرافی‌ های خارجی دارای نقدینگی کمتری هستند. این امر موجب محدودیت در مبلغ تراکنش ‌ها برای کاربران داخلی می‌شود. بنابراین، کاربران برای خرید و فروش رمز ارزها و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهتر است که یک صرافی ایرانی مناسب انتخاب نمایند.

نکته قابل توجه دیگر برای سرمایه‌گذاران ایرانی این است که به علت وجود تحریم‌ های بین‌المللی، اگر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی استفاده کنند، احتمال بلوکه‌ شدن حساب آن‌ ها نیز وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم، برای انجام معامله رمز ارز و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به دنبال صرافی‌ های داخلی معتبر باشید.

ویژگی‌های یک صرافی داخلی مناسب

  • امنیت بالا
  • کارمزد پایین
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع
  • حجم معاملات
  • پشتیبانی 24 ساعته از کاربران
  • رابط کاربری آسان
  • احراز هویت
  • نقدینگی بالا

بهترین روش خرید ارزهای دیجیتال

بهترین روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی‌های داخلی مطمئن است. با انتخاب یک صرافی معتبر و ایمن، معاملات در بستری امن و با پرداخت پایین‌ترین میزان کارمزد برای شما فراهم می‌شود. همچنین با انتخاب یک صرافی معتبر و یک کیف پول امن از دارایی و سرمایه خود محافظت کرده و حساب خود را به راحتی مدیریت می‌کنید.

333

روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی

بعد از انتخاب یک صرافی داخلی معتبر جهت خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران باید در آن صرافی ثبت نام نمایید. سپس، با ارائه کارت بانکی، مدارک شناسایی و عکس خود، مراحل احراز هویت را در آن صرافی‌ انجام ‌دهید. توجه داشته باشید که با تکمیل مراحل احراز هویت از هرگونه سرقت، کلاه‌برداری و غیره جلوگیری می‌کنید. در مرحله بعد با شارژ کردن حساب کاربری خود می‌توانید در آن صرافی اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایید.

بنابراین به طور خلاصه، مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های داخلی معتبر به صورت ذیل است:

  • انتخاب یک صرافی مطمئن
  • انتخاب یک کیف پول امن
  • ثبت نام در صرافی مورد نظر
  • ایجاد حساب کاربری
  • تکمیل مراحل احراز هویت
  • خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کارت بانکی
  • تکمیل سفارش و انتقال دارایی به حساب خود

444

کلام آخر

صرافی‌ها به دو صورت داخلی و خارجی، پلتفرم‌ های آنلاینی هستند که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در محیطی امن را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند. صرافی‌های بسیار متعددی در ایران با ویژگی‌ها و مزایای مختلفی وجود دارد.

زیرا با توجه به گسترش تعداد ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی و افزایش محبوبیت رمز ارزها در میان کاربران ایرانی جهت سرمایه گذاری در این بازار مالی بزرگ، صرافی‌های زیادی نیز در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند تا بهترین خدمات و امکانات را به کاربران خود ارائه دهند.

بنابراین توجه داشته باشید که برای معامله رمز ارز و سرمایه‌گذاری در این بازار باید یک صرافی مطمئن و مناسب را انتخاب نمایید. زیرا با انتخاب یک کارگزاری معتبر می‌توانید در بستری امن خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید.